به گزارش پارس به نقل از تسنیم، چند روز پیش خبر جزئیات ثبت‌نام کارت‌بلیت‌های یکساله مترو و اتوبوس در خبرگزاری تسنیم منتشر شد براین اساس اعلام شد برای ثبت‌نام این کارت‌ها باید به سامانه TEHRAN. IR و قسمت بلیت الکترونیک مراجعه کرد.


افراد پس از انتخاب گزینه سفارش جدید باید نحوه تحویل کارت مورد نظر را انتخاب کنند که این امر یا از طریق باجه بلیت الکترونیک در یکی از ایستگاه‌های مترو یا از طریق پست سفارشی صورت می‌گیرد. در مرحله بعد باید یکی از کارت‌ها یعنی بلیت دو منظوره با قیمت ۱۲۰ هزار تومان، کارت یکساله اتوبوس و مترو با مبلغ ۸۰ هزار تومان، کارت منزلت دو منظوره با مبلغ ۱۵ هزار تومان و کارت اقشار خاص دو منظوره برای جانبازان بالای ۲۵ درصد صادره از بنیاد شهید یا کارت معلولیت دائم سازمان بهزیستی، انتخاب شود.


بعد از پذیرفتن نکات درج شده درباره بلیت نوبت به ثبت مشخصات شخصی فرد می‌رسد؛ با وارد کردن مشخصات شخصی و اسکن عکس و کارت ملی، شهروندان با آخرین مراحل ثبت و پرداخت وجه روبرو می‌شوند. اما ابهام موجود در این سامانه این است که علی‌رغم اعلام قبلی، تخفیف ۵۰ درصدی برای دانشجویان، دانش‌آموزان و همچنین افراد تحت پوشش کمیته امداد در این سامانه مورد اشاره قرار نگرفتند و این اقشار باید هزینه بلیت مورد نظر خود را مانند سایر افراد عادی بپردازند.


پرسش دیگری که درباره کارت‌بلیت‌های یکساله وجود دارد این است که طبق محاسبات صورت گرفته افرادی که به صورت مستمر از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند علی‌رغم اینکه با پرداخت ۸۰ هزار تومان کارتی با مبلغ ۱۲۰ هزار تومان در اختیار می‌گیرند اما این رقم پاسخگوی نیاز آنها تا مدت یکسال نیست و حداکثر نیاز ۶ ماهه آنها را پاسخ می‌دهد.


در این زمینه تلاش برای مصاحبه با تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بی‌فایده بود و علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته امکان مصاحبه فراهم نشد. مسئولان شرکت بهره‌برداری نیز از جزئیات شرایط ثبت‌نام این کارتها اظهار بی‌اطلاعی کردند.