به گزارش پارس به نقل از ایسنا، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان این‌که «در صورت لزوم برای تخلفات شهرداری تهران در تغییر کاربری‌ها از ظرفیت مراجع قضایی استفاده خواهیم کرد»، از مردم خواست در مواردی که شاهد بروز تخلفات در تغییر کاربری‌ها هستند، موارد مربوطه را به شورای شهر تهران گزارش دهند.


رحمت‌الله حافظی با بیان این‌که تغییر کاربری‌ها در شهرداری تهران از مواردی است که به‌عنوان یکی از تخلفات در کمیسیون سلامت محیط‌زیست و خدمات شهری پیگیری می‌شود، افزود: املاکی که برای فضای سبز و خدمات عمومی شهر در نظر گرفته شده به صورت غیرقانونی تغییر کاربری یافته است.

او افزود: ملکی در محدوده جانبی شهرداری منطقه ۵ تهران، کاربری فضای سبز داشته است که متاسفانه با تغییر کاربری آن به صورت غیرقانونی به بخش خصوصی واگذار شده و در حال گودبرداری برای ساخت واحدهای مسکونی، اداری و تجاری است، از شهردار درخواست می‌کنیم دستور توقف پروژه صادر شود تا تعیین تکلیف شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان این‌که شهرداری در محدوده فرمانیه نیز با تغییر کاربری بار دیگر مرتکب تخلف شده است، گفت: ۲۰‌هزار متر زمین که در پهنه s(خدمات و تأسیسات شهری) در این منطقه قرار داشت به مساحت ۱۴هزار و ۲۰۰ متر به بخش خصوصی واگذار شده است. این زمین که متعلق به میادین میوه‌وتره‌بار و شهرداری بود با تغییر کاربری در وضع گودبرداری قرار دارد.

حافظی با بیان این‌که در منطقه غرب میدان اقدسیه(سمت فرمانیه) نیز شاهد تغییر کاربری دیگری هستیم، افزود: در این تغییر کاربری ۶۰‌درصد از درختان ۲۰ساله یک بوستان با حکم قضایی مبنی بر تخریب تأسیسات، نابود شده است و حتی در این نابودی تیرهای چراغ برق نیز از بین رفته است.

وی با بیان این‌که دیوان عدالت اداری اعلام کرده رأی قطعی نبوده است، تأکید کرد: از دستگاه قضا انتظار داریم در صدور آرای خود تمامی جوانب امر را لحاظ کند تا این‌گونه به اموال عمومی صدمه وارد نشود. متاسفانه با یک رأی نسنجیده صد‌ها درخت از بین رفته است. حافظی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم موارد متعددی از تخلفات شهرداری تهران در حوزه تغییر کاربری‌ها در شهر وجود داشته باشد، از مردم تهران می‌خواهیم در صورت مشاهده این موارد حتما به شورا اطلاع دهند.