به گزارش پارس به نقل از تسنیم، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و گو با تسنیم در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور اظهارداشت: طی ۲۴ ساعت آینده در شمال غرب، سواحل غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های مرکزی زاگرس و نواحی مرکزی وزش باد همراه با رعد و برق پیش‌بینی شده است که روز دوشنبه به شمال شرق کشور می‌رسد.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و برخی مناطق شرق کشور شاهد رعد و برق خواهیم بود همچنین امروز برای اردبیل، همدان، مرکزی، قزوین، تهران و شمال سمنان، گیلان، مازندران، اصفهان و به شدت کمتر در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، یزد، شمال کرمان رگبار باران همراه با رعدو برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

* خسارت احتمالی به دلیل بارش‌های بهاری

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در مناطق مستعد تهران و مناطق مذکور شاهد تگرگ خواهیم بود، افزود: با توجه به اینکه بارش‌های بهاری و کوتاه مدت خسارت‌های احتمالی به دنبال دارد، توصیه می‌شود که از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تا حد امکان خود‌داری شود.

گودرزی بیان کرد: امشب آسمان تهران ابری همراه با رگبار باران خواهد بود درواقع تهران امشب بارانی می‌شود که این امر همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود و برای فردا تنها وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از سه‌شنبه هفته جاری هوای پایتخت گرم‌تر خواهد شد، افزود: بارش پراکنده سه‌شنبه و چهارشنبه برای تهران پیش‌بینی می‌شود.