به گزارش پارسبه نقل از ایرنا، آسمان به عنوان تنها شرکت هواپیمایی که از چندین سال قبل روزانه یک پرواز رفت و برگشت بین فرودگاه بجنورد و تهران داشته، به دلیل نقص یک فروند از هواپیماهایش در زاهدان، چهار مورد از پروازهای هفتگی خود در فرودگاه بجنورد را معلق کرد.


براساس این گزارش هم اکنون شرکت آسمان هفته ای سه روز، در روزهای شنبه، یکشنبه و سه شنبه از تهران به بجنورد و بالعکس پرواز دارد و لغو چهار پرواز در هفته این شرکت، مردم استان خراسان شمالی را با مشکل جدی مواجه کرده است.

در حالی این شرکت هواپیمایی شمار پروازهای خود از فرودگاه بجنورد را به نصف رسانده که حتی پروازهای هر روزه این شرکت نیز پاسخگوی انبوه تقاضای سفر هوایی از این فرودگاه نبود و بخش زیادی از مسافران این مسیر بناگزیر از طریق فرودگاه های خراسان رضوی سفر خود را برنامه ریزی می کردند.

مدیر فرودگاه بین المللی بجنورد گفت: به دلیل نقص فنی که برای هواپیمای شرکت آسمان در زاهدان ایجاد شد، این شرکت پرواز خود را از بجنورد ابتدا دو روز در هفته و پس از آن چهار روز در هفته کاهش داد.

ˈمحمود امانیˈ روز شنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: هم اکنون پرواز از فرودگاه بجنورد در روزهای شنبه، یکشنبه و سه شنبه از طریق شرکت آسمان به عنوان تنها ایرلاین فعال در مسیر بجنورد - تهران انجام می شود.

وی اضافه کرد: مدیران این شرکت قول داده اند تا در روزهای آینده تعداد پروازهای خود را به چهار پرواز در هفته برسانند.

فرودگاه بین المللی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی از سال ۸۳ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و در ۱۰ سال اخیر کم تعداد بودن پروازهای این فرودگاه از مشکلات اصلی مردم این استان بوده است.

سال گذشته شرکت هواپیمایی ˈاترکˈ با نام استان خراسان شمالی مجوز فعالیت گرفت و قرار بود حداقل روزانه یک پرواز نیز این شرکت از بجنورد برقرار کند، ولی پس از پرواز افتتاحیه، این شرکت به دلیل آنچه که مشکل فنی فرودگاه می خواند، پرواز دیگری در این مسیر نداشته است.