به گزارش پارس به نقل از فارس، اسماعیل جبارزاده صبح امروز در جلسه شورای ترافیک استان که به منظور بررسی نحوه اجرای طرح ترافیک محدوده مرکزی شهر تبریز تشکیل شد، با اشاره به آلودگی شدید هوای تبریز در برخی ایام سال خاطرنشان کرد: متاسفانه با کاهش مقطعی آلودگی هوا، این طرح به فراموشی سپرده می‌شود، در حالی که نباید وضعیت بحرانی را فراموش کنیم و تدابیر ما باید برای شرایط سخت و بحرانی در نظر گرفته شود.

وی با بیان این که مردم انتظار دارند مسئولان مشکلات شهری از جمله آلودگی هوا و ترافیک را حل کنند، افزود: طرح ترافیک تبریز از هفت سال گذشته مطرح بوده، اما اراده مصممی برای اجرای آن وجود نداشته و ما مصمم هستیم در سال جاری مشکل ترافیک تبریز را حل کنیم.

جبارزاده تاکید کرد: البته این کار باید به صورت علمی و قانونی انجام شود و ما مجاز نیستیم به بهانه حل بحران، قانون و کار کارشناسی را نادیده بگیریم.

استاندار آذربایجان شرقی علت اجرایی نشدن طرح ترافیک تبریز در هفت سال گذشته را مشخص نبودن مجری طرح دانست و افزود: شهرداری تبریز قانونا متولی اجرای این طرح است و باید اقدامات لازم را برای اجرای آن با همکاری دیگر دستگاه‌های مربوطه انجام دهد.

وی همچنین از شورای شهر تبریز خواست در صورتی که طرح ترافیک تبریز در این شورا تصویب نهایی نشده در روزهای آتی آن را تصویب کنند.

جبارزاده با بیان این که اجرای طرح ترافیک تبریز به خاطر منافع مردم است، افزود: هدف از اجرای طرح ترافیک محدوده مرکزی تبریز، کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و تسهیل رفت و آمد مردم است و هیچ تردیدی در ضرورت اجرای آن وجود ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که طرح ترافیک تبریز باید پس از یک بررسی و بازنگری اساسی و فراهم کردن ملزومات آن، تا پایان تابستان قابلیت اجرایی شدن پیدا کند، گفت: قبل از اجرای کامل این طرح لازم است طرح زوج و فرد خودروها در محدوده وسیع‌تری اجرا شود تا علاوه بر آشنایی مردم، آمادگی لازم برای اجرای طرح ترافیک نیز کسب شود.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا قبل از مهرماه اجرای طرح ترافیک را آغاز کنیم و طرح زوج و فرد نیز در محدوده وسیع‌تری همزمان با طرح ترافیک ادامه خواهد یافت.

جبارزاده همچنین فرماندار تبریز را مامور کرد به عنوان ناظر اجرای طرح، عملکرد شهرداری و سایر دستگاه‌ها را تحت نظارت قرار دهد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان این که قرار نیست یک ‌شبه معجزه کنیم، گفت: حل مشکل ترافیکی محدوده مرکزی تبریز نیازمند یک اقدام اساسی است که باید قدم به قدم حل شود و نباید به خاطر ترس از تبعات آن، از مسئولیت فرار کنیم.

محمدصادق پورمهدی طرح ترافیک تبریز را به شرط اعتقاد قلبی مسئولان به ضرورت آن، قابل اجرا شدن دانست و بر اطلاع‌رسانی دقیق به مردم در این خصوص تاکید کرد.

طرح ترافیک محدوده مرکزی شهر تبریز در ۳۲۰ هکتار از این محدوده اجرا خواهد شد که حدود دو درصد از کل سطح این شهر را شامل می‌شود.