به گزارش پارس به نقل از ایسنا ؛ معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: با توجه به معایب استفاده از معافیت بیماری‌های اعصاب و روان، خواهش ما این است که مشمولان خدمت وظیفه به راحتی خود را درگیر پروسه اعصاب و روان نکنند، زیرا خودشان ضرر می بینند.

سرهنگ "محمود پارسا"  درباره 24 ماهه شدن خدمت وظیفه عمومی اظهارکرد: این قانون تا زمانی که ستاد کل نیروهای مسلح به صورت رسمی اعلام نکند، اجرا نمی شود.

وی افزود: مشمولان خدمت وظیفه عمومی نگران نباشند و فعلاً خدمت سربازی 21 ماه است.

پارسا تصریح کرد: افرادی که عضو بنیاد نخبگان باشند، تسهیلات و امتیازاتی برای آنها درنظر گرفته و کار نخبگان از مرکز کشور انجام می شود.

وی بیان کرد: نخبگان براساس پروژه و یا پایان نامه‌ای که مورد نیاز سازمان بوده و یا دارای اهمیت باشد، می توانند تا سقف 18 ماه کسری خدمت داشته باشند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان در ادامه با اشاره به معافیت‌های پزشکی گفت: همه مراجعین پزشکی ادارات ما بیمار هستند اما شدت و ضعف بیماری برای کمیسیون ها مهم است و به عنوان مثال بیماری قلبی یک نفر محرز است اما باید شرایط مطرح شده در قانون معافیت را داشته باشد.

وی افزود: بسیاری از بیماری‌ها در حد معاف از رزم است که در کادرهای غیررسمی می توان از این افراد استفاده کرد.

پارسا اظهار کرد: افرادی که می‌خواهند به علت بیماری اعصاب و روان معاف شوند، باید حتما چند نوبت در بیمارستان های روانپزشکی بستری شده باشند که در صورت معافیت به این علت، محرومیت‌های اجتماعی خواهند داشت و به عنوان مثال نمی‌توانند گواهینامه رانندگی گرفته و یا در استخدام‌ها پذیرش نمی شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به معایب استفاده از معافیت بیماری‌های اعصاب و روان، خواهش ما این است که مشمولان خدمت وظیفه به راحتی خود را درگیر پروسه اعصاب و روان نکنند، زیرا خودشان ضرر می بینند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان در ادامه درباره معافیت فرزندان طلاق بیان کرد: در صورتی که تا 30 ماه بعد از طلاق، ازدواجی در شناسنامه مادر ثبت نشود، معافیت موقت به فرزند وی داده می شود و فعلاً در این زمینه مشکلی نداریم.

وی افزود: در زمینه معافیت کفالت، پدری که بالای 65 سال سن داشته و یک فرزند پسر داشته باشد، فرزندش از خدمت وظیفه سربازی معاف می شود و تعداد بیشتر فرزندان، مانع معافیت است.

پارسا در ادامه تصریح کرد: در بحث معافیت رهبری، آخرین قانون برای سال 54 و قبل از آن است که مشمولان این قانون می توانند معافیت بگیرند و غیبت هم مانع معافیت نمی شود.

وی درباره گرفتن امریه مشمولان خدمت وظیفه عمومی اظهارکرد: باید افراد مشمول ابتدا قبل از زمان اعزام موافقت امریه را از سازمان مربوطه اخذ کرده و بعد از درخواست اعزام، کار انجام می شود.

پارسا با اشاره به اینکه خدمت امریه 24 ماه است، گفت: امریه از طریق وزارتخانه متبوع انجام می شود و در اختیار استان نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر کدام از مشمولان خدمت وظیفه عمومی که یک بار کد اعزام برای آنها بیاید و در صورت غیبت و وقفه در خلال خدمت، دوباره همان کد اعزام برای او صادر می شود.