به گزارش پارس به نقل از فارس، چند ماه پیش در جریان برگزاری شصت و چهارمین جشنواره فیلم برلین خبری مبنی بر ساخت پروژه ضد ایرانی دیگری تحت عنوان «سپتامبرهای شیراز» منتشر شد که همچون گذشته پای ثابت فیلم‌های ضد ایرانی، «شهره آغداشلو» نیز آن حضور دارد. همچنین در کنار این خبر، اعلام شد که «سلما هایک»، بازیگر هالیوودی نیز در این فیلم همبازی «آغداشلو» خواهد بود.
 
اکنون پس از گذشت چند ماه در حاشیه شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن، عوامل فیلم «سپتامبرهای شیراز» اعلام کرده‌اند که این فیلم از 9 ژوئن (19 خرداد) کلید می‌خورد و «آدرین برودی»، بازیگر پرکار هالیوود نیز اخیرا به این پروژه پیوسته است.
 
«سپتامبرهای شیراز» داستان زندگی یک خانواده یهودی را از سپتامبر (شهریور) 1981 تا سپتامبر 1982 در تهران روایت می‌کند.
 
پدر خانواده طلافروشی 60 ساله به نام «اسحاق» است که دختری به نام شیرین و پسری به نام پرویز دارد. او از جمله جواهرفروشانی بوده که همسر شاه ایران نیز مشتری او بوده است.
 
ماجراهای رمان به گونه ای پیش می رود که مرد خانواده به دلیل گرایشات سلطنتی خود در حین کار توسط ماموران دولتی ایران بازداشت و شکنجه می شود.
 
این داستان که وقایع سال های آغازین انقلاب را به شکلی تحریف آمیز غرق در خشونت، بی‌قانونی و کینه‌توزی انقلابیون توصیف کرده، توجه منتقدان آمریکایی را هم به خود جلب کرده است.
 
آنچنان‌که روزنامه نیویورک تایمز در سال 2007، نام این کتاب را در میان اسامی یکصد کتاب برتر این سال قرار داد، چندی پیش نیز موسسه آمریکایی «وایتینگ گیلز»، جایزه حامی بشریت را به این رمان اعطاء کرد.
 
«شهره آغداشلو» که  سال گذشته در کنار «گلشیفته فراهانی» در فیلم ضد ایرانی «گلاب» بازی کرده بود، قرار است در فیلم «سپتامبر‌های شیراز» در نقش خدمتکار خانواده و «هایک» در نقش مادر خانواده ایفای نقش کند.
 
تهیه‌کنندگی این پروژه ضد ایرانی را تیم سه نفره «جرارد باتلر»، «آلن سیگل» و «هیدی جو مارکل» به عهده خواهند داشت.
 
«واین بلر» نیز این فیلم را کارگردانی خواهد کرد.