به گزارش پارس، ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از ریاض نوشت: پایگاه اینترنتی وزارت بهداری عربستان افزود که از هنگام ثبت نخستین مورد ابتلاء به این بیماری که به ˈسندروم تنفسی خاورمیانهˈ معروف است در سال 2012 در این کشور تاکنون،520 مورد بیماری ثبت شده است.

بر اساس این آمار در روز جمعه 3 زن جان سپرده اند که شامل یک زن 48 ساله در ریاض پایتخت و یک زن 67 ساله در طائف در غرب این کشور می شود.سومین زن نیز در بندر جده جان خود را از دست داده است که همه گیری این بیماری درمیان کارکنان بیمارستان ملک فهد در ماه گذشته، موجب نگرانی شدید عمومی و برکناری مدیر این بیمارستان و وزیر بهداری این کشور شد.

این بیماری در کشورهای دیگر از جمله مصر، اردن، لبنان، هلند، امارات متحد ه عربی و آمریکا نیز بیشتر در میان کسانی مشاهده شده است که به عربستان سفر کرده اند.

سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه اعلام کرد: کمیته اضطراری این نهاد بین المللی با حضور کارشناس پزشکی، نگرانی های فزاینده خود را در باره این ویروس بالقوه مرگبار اعلام کرده اند.

ˈمرس ˈ نسبت به ˈسارس ˈ مرگبارتر اما احتمال انتقال وسرایت آن کمتر است. بیماری سارس در سال 2003 در آسیا بیش از 8 هزار نفر را مبتلا کرد که 9 درصد آنها جان سپردند.