به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، محدثه پيرهادي درصفحه اجتماعی خود نوشت:
 
امشب شبكه نمايش؛ فيلم ِ هندي ِ وطن ِ ما، مردم

شاهرخ خان كه تحصيل كرده ي امريكاست از ديار فرنگ برگشته تا به اوضاع ِ جامعه ي عقب مانده ي روستايي اش سر و سامان بدهد.
مردم ِ روستا معتقدند مردم در جوامع ِ غربي از جمله امريكا، در رفاه ِ بيشتري هستند اما خوشبخت نيستند.

شاهرخ خان نطق مفصلي مي كند كه بايد چيزهايي كه موجب عقب ماندگي ِ جامعه شان شده را كنار بگذارند و مسيري را بروند كه فرزندانشان در رفاه زندگي كنند. همه تحت تاثير قرار مي گيرند.

سكانس بعد، اولين چيزي كه در شاهرخ خان تغيير مي كند لباس است! او لباس سنتي ِ هند را كنار مي گذارد و به شيوه مردان غربي لباس مي پوشد.

شب، پس از آن نطق مفصل كه مردم به كنار گذاشتن ِ آنچه مانع پيشرفتشان است دعوت مي شوند، شاهرخ خان با لباس ِ غربي اش، به مراسم ِ آييني ِ روستا مي رود. جايي كه مردم روستا جمع شده اند تا يك مراسم ِ ديني را به جا بياورند. او مردم را از انجام مراسم نهي مي كند. مردم اصرار دارند كه اين آيين ِ قديمي آنهاست. اما شاهرخ خان مي گويد كه آنها كارهاي مهم تري دارند و آن ها را به آباداني روستا ترغيب مي كند.

تغييرات آغاز مي شود. مرد ِ از فرنگ برگشته، منجي ِ روستا مي شود. سيستم آب و برق روستا را راه اندازي مي كند و روشنايي را به دهكده اي تاريك بر مي گرداند.

در يك سكانس، يكي از روستايي ها با كت و شلوار و كراوات از شهر بازمي گردد در حالي كه پاسپورت و برگه ي خروجش را به سوي بهشت امريكا گرفته است و با ذوق و شوق از اين سخن مي گويد كه شاهرخ خان قرار است وي را به امريكا ببرد. همه لبخند مي زنند و ابراز ِ رضايت مي كنند...

نمي دانم نسبت ِ مخاطب ِ ايراني با چنين فيلم هايي دقيقا چيست.

و نمي دانم كه مردم چه برداشتي ازاين قصه دارند؛‌آيا آن را به وضعيت كشور خودمان تعميم مي دهند يا از كنارش مي گذرند؟

ولي هر چه باشد گمان مي كنم اثر ِ مخرب ِ (هر چند) اندكي كه اين كارهاي نمايشي بر مخاطب ايراني دارد ( يا حتي احتمال مي رود داشته باشد) بسيار بيشتر و مهم تر است از پخش ِ كلاه قرمزي در شب ِ رحلت بي بي ِ دو عالم،‌حضرت زينب (س)...


تلويزيون ايران با تمام قوا سعي مي كند مردم ايران را از جامعه ي سنتي/ديني اش به جامعه اي مدرن كوچ دهد. اين، فقط نمونه اي از هزاران نمونه است...

روندي كه مي تواند خواب ِ شب را بر آدم حرام كند...!

با اين اوضاع ِ تلويزيون، هزارتا جبهه و حزب و گروه سياسي و روزنامه و هفته نامه هم بسيج شوند، نمي توانند اثبات كنند امريكا شيطان ِ بزرگ است! و نمي توانند اثبات كنند كه مقاومت تنها راه ِ پيشرفت كشور است.