به گزارش پارس به نقل از فارس، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امشب در اختتامیه هفدهمین مراسم ازدواج دانشجویی در حرم مطهر رضوی ضمن تبریک سرآغاز زندگی مشترک زوج‌های جوان اظهار کرد:‌ لحظات ابتدایی پیمان مقدس ازدواج در تربت امام هشتم (ع) بزرگترین ابزار ارزشمند سعادت و سفیدبختی در زندگی است که نصیب شما جوانان شد.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه در بین ائمه اطهار (ع)‌ وجود اقدس حضرت رضا (ع)‌ تنها امامی است که معروف به رأفت هستند، تصریح کرد: معمولاً بزرگترها در هنگام ازدواج عزیزان‌شان نسبت به دختر و پسر تازه ازدواج کرده رأفت و محبت خاص و ویژه‌ای دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه این رأفت را شما در لحظه عقد احساس کردید، افزود:‌ شما جوانان طعم این محبت را از ابتدای طفولیت تا این لحظه احساس نکرده بودید و این به خاطر این است که آغاز زندگی مشترک فرزندان احساسی به والدین دست می‌دهد که آنان آرزوهای خود را نسبت به فرزندان‌شان برآورده فرض می‌کنند.

خطیب جمعه مشهد ابراز کرد: همان رأفتی که پدر و مادر نسبت به شما دارند اکنون به وسیله این امام رئوف نصیب شما شده است و آمدن شما به مشهد در کنار همسرانتان نشان‌دهنده توجه و مهربانی امام هشتم (ع) به شما است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد:‌ زندگی‌ها با وجود اینکه با هم متفاوت هستند اما در کل همانند هم هستند و حوادث و مشکلاتی که در زندگی زن و شوهر اتفاق می‌افتد همه به هم شباهت دارد و تنها تفاوت آن در زمان پیش آمدن این مشکلات در زندگی افراد است.

علم‌الهدی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر اینکه همسرانی از میان خودتان برای شما آفریدیم، اظهار کرد: خود بودن همسر کلید همه مسائل در زندگی خانوادگی است و تا زمانی که احساس یکی بودن بین همسران وجود دارد همه چیز حل شده و هیچ مشکلی نخواهد بود اما با یکی نبودن تمام عرصه زندگی درگیری و ناسازگاری است که تا آخر عمر گریبان‌گیر زندگی افراد است.

امام جمعه مشهد در پایان با بیان اینکه اگر خود بودن در زندگی حاکم باشد با وجود تمامی مشکلات باز هم زندگی شیرین است چون آن فرد با خودش زندگی می‌کند، تأکید کرد:‌ مسئله خودبودن و خودگرایی محور تمام مسائل خانوادگی تا آخر عمر است و زن و شوهر در تمام زندگی باید این مسئله را به عنوان یک اصل حفظ کنند.