به گزارش پارس به نقل از شهرنوشت، صبح امروز سه راه امین حضور به جز اهالی محل ، کسبه ، بازاری ها و شهروندانی که برای خرید به این محل آمده بودند، میهمانان دیگری هم داشت. میهمانانی که از اول صبح در انتظار کلیددار بهشت بودند تا با حضور او چهارمین تونل ترافیکی تهران به بهره برداری برسد.


ورودی تونل امیرکبیر امروز مملو از جمعیت بود. صدای دوربین عکاسان از گوشه وکنار پروژه به گوش می رسید و از سوی دیگر خبرنگاران و تصویربرداران داغی نور  آفتاب را فراموش کرده و به دنبال دریافت اطلاعات لازم از این پروژه بودند .  کارگران ،مهندسان و البته شهروندانی که مخاطبان اصلی تمامی خدمات شهر هستند، در گوشه وکنار پروژه مشغول گرفتن عکس یادگاری بودند . در توضیح تونل امیر کبیر باید گفت؛ تونلی در شرق بازار تهران حدفاصل سه راه امین حضور تا بزرگراه امام علی (ع) که بعد از عبور از زیر خیابان 17 شهریور و خیابان شکوفه تامیدان کلانتری امتداد می یابد و پس از آن درتقاطع خیابان درودیان با خیابان نیکنام به دو شاخه مجزا تقسیم می شود .

شاخه جنوبی از زیر خیابان نیکنام به مسیر جنوب به شمال بزرگراه امام علی(ع)متصل شده و شاخه شمالی در امتداد خیابان درودیان به مسیر شمال به جنوب این بزرگراه دسترسی دارد. در واقع تونل مذکور پروژه ای برای خارج کردن بحران ترافیکی از قلب اقتصادی پایتخت است.

علی محمدنژاد شهردار منطقه 12 تهران با بیان اینکه تونل امیر کبیر موجب کاهش 40 درصدی ترافیک از داخل منطقه 12 می شود، اظهارکرد: این منطقه در هنگام عصر پیک ترافیکی دارد که امروز با بهره برداری از این پروژه حتما شاهد کاهش حجم ترافیک بخصوص در عصر از محدوده بازار خواهیم بود .

وی با بیان اینکه تونل امیرکبیر در واقع در حساسترین نقطه شهر از نظر ترافیکی واقع شده است، افزود: سالها بود که مردم این منطقه و مراجعه کنندگان این محدوده از ازدحام و مشکلات ترافیکی و زیست محیطی این محور گلایه داشتند که به طور حتم افتتاح این تونل می تواند شرایط نامطلوب ترافیکی و زیست محیطی این جا را کاهش دهد .

محمدنژاد تصریح کرد: تونل امیر کبیر به نحوی عمل می کند که خودروهای محدوده مرکزی به سمت شرق تهران انتقال می یابند .

همچنین تورج فرهادی شهردار منطقه 14 دراین خصوص گفت: عملا 2.3 ازپروژه امیرکبیر در منطقه 14 واقع شده و این تونل با هدف تخلیه بار ترافیکی از محدوده بازار طراحی و اجرا شده است .

وی با بیان اینکه تونل امیرکبیر خیابان 17 شهریور و محور امیرکبیر را قطع کرده و به بزرگراه امام علی (ع)وصل می شود افزود: این تونل از سمت میدان کلانتری به روی سطح آمده و با یک لوپ خاص به سمت بزرگراه امام علی (ع) جنوب ادامه مسیر می دهد.

فرهادی خاطر نشان کرد :افتتاح این تونل کمک بزرگی برای مباحث و معضلات ترافیکی و تخلیه بار مرکز شهر است و امیدواریم با تعریض خیابان کرمان مواهب تونل در آینده ای نزدیک دو چندان شود .