به گزارش پارس به نقل از ایسنا، «عباس نوروزی» افزود: این آثار در حال مرمت قلعه‌ی هرمز، مسجد مدرسه‌ی دژگان بندرلنگه، قلعه‌ی کمیز رودان، مسجد جامع بستک، معبد هندوها، دو گنبدان و مکتب‌خانه‌های فتوئیه بستک است.

 

وی با بیان اینکه کاوش‌های باستان‌شناسی تم مارون رودان نیز در حال اجراست ، خاطرنشان کرد: کاوش‌ها نشان می‌دهد این تم تاریخی متعلق به 5000 سال پیش است و آثار اشیای بدست آمده در این کاوش‌ها به‌لحاظ تاریخی اهمیت فراوانی دارد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان تصریح کرد: تاکنون برای مرمت این آثار بیش از 400 میلیون تومان هزینه شده که از این میزان 65 میلیون تومان برای کاوش تم مارون هزینه شده که مرمت این آثار تا پایان تیرماه به پایان می‌رسد.

 

نوروزی خاطرنشان کرد: با پایان مرمت این 8 اثر، کار بازسازی و تعمیر 4 اثر تاریخی شهرستان بستک که براثر زمین لرزه‌ی پارسال آسیب دیده‌اند، آغاز می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه این آثار خانه کاظم، مسجد بن نادر، بازار قدیم بستک و قلعه‌خان بستک است، یادآور شد: تاکنون نزدیک به 1000 اثر تاریخی در هرمزگان شناسایی شده است که 318 اثر به ثبت آثار ملی رسیده است.