به گزارش پارس به نقل از العالم، در گزارش مقام های مالزی آمده است که محموله این هواپیما، شامل بار میوه به وزن ۴.۵ تن به اضافه محموله ای از باتری های لیتیوم است که می بایست تنها ۲۰۰ کیلوگرم وزن داشته باشند، اما بر اساس گزارش، وزن این باتری ها بالغ بر ۲.۵ تن بوده است.


سخنگوی شرکت سازنده این باتری ها تاکید کرد: تا زمانی که تحقیقات ادامه داشته باشد، اطلاعات دیگری در این زمینه اعلام نخواهیم کرد. وی محموله مزبور را حاوی باتری های لیتیوم به اضافه دیگر محصولات اعلام کرد. این موضوع را شرکت هواپیمایی مالزی نیز تایید کرد.

مساله ای که در این گزارش گنگ و بی پاسخ مانده است، اعلام نشدن وزن اصلی باتری ها و مشخص نشدن نوع محصولات دیگر، همراه محموله بوده است. برخی پایگاه های اینترنتی چینی چندی پیش فاش کردند ۲۰ تن از مسافران هواپیمای ناپدید شده از پرسنل شرکت فن آوری اسلحه بودند که مرکز آن در تکزاس و شعبه های آن در چین و مالزی است. این منابع، از احتمال ارتباط ناپدید شدن هواپیما با پرسنل مسافر خبر دادند.

پرواز ۳۷۰ هواپیمایی مالزی (ام‌اچ ۳۷۰) پرواز یک هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی است که در ۸ مارس ۲۰۱۴ از کوالالامپور، پایتخت مالزی، با ۲۳۹ مسافر تبعهٔ ۱۴ کشور گوناگون عازم پکن بود اما به دلیل نامعلومی پس از تغییر مسیر تماس آن با رادار با آن قطع و ناپدید شد.

عملیاتی بین‌المللی برای پیدا کردن این هواپیما توسط بیش از ۲۶ کشور در جریان است و گفته می‌شود بزرگ‌ترین عملیات جستجو در تاریخ است.این عملیات در ابتدا در خلیج تایلند و دریای جنوبی چین آغاز شد و پس از آن به تنگه مالاکا و دریای آندامان و بعد به اقیانوس هند گسترش یافت. در ۱۵ مارس بازرس‌ها متوجه شدند که هواپیما پس از ناپدید شدن به سمت غرب و شبه‌جزیره مالایا حرکت کرده و سپس در یک مسیر به سمت شمال یا جنوب به مدت هفت ساعت پرواز کرده‌است.

چندین ماهواره تصاویری از اجسام بزرگ در جنوب اقیانوس هند، در نزدیکی استرالیا پیدا کردند و احتمال می‌دادند که متعلق به هواپیما باشد اما این احتمال رد شد. در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۱۴ نجیب تون رزاق، نخست وزیر مالزی گفت براساس داده‌های ماهوارهٔ اینمارست بیش‌تر از هر احتمال دیگری، هواپیما در حال پرواز به سمت جنوب اقیانوس هند بوده و پس از هفت ساعت پرواز و تمام شدن سوختش در همان جا سقوط کرده و تمام سرنشینان آن مرده‌اند. با وجود این که تا به امروز قطعات زیادی توسط ماهواره‌ها دیده شده‌است اما به دلیل وسعت زیاد منطقه و شرایط بد آب‌وهوایی و فاطلهٔ بسیار زیادش با خشکی، هنوز هیچ یک از مشاهدات ماهواره‌ها قابل تایید نیست. با این حال، برخی مقام‌های مالزی می‌گویند که هنوز هیچ احتمالی را رد نمی‌کنند.

نخست وزیر مالزی اعلام کرد که شواهد نشان می‌دهد که سیستم‌های ارتباطی هواپیما غیرفعال شده بوده و «این می‌تواند اقدام عمدی یک نفر در داخل هواپیما باشد.» او اضافه کرد که هواپیما دو بار جهت عوض کرده، بار اول به سمت غرب و بار دوم به سمت شمال غرب بوده‌است.

هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ یکی از ایمن‌ترین هواپیمای جهان است که در طول ۱۹ سال عرضه به بازار فقط دچار دو سانحه گردیده که سه نفر در جریان آن کشته شدند. پرواز شماره ۲۱۴ هواپیمایی آسیانا در آمریکا، تنها حادثهٔ منجر به مرگ این هواپیما بوده که در ژوئیه ۲۰۱۳ در فرودگاه بین‌المللی سانفرانسیسکو اتفاق افتاد و ۳ نفر در جریان آن مردند. شرکت هواپیمایی مالزی نیز در طول عمر خود تنها دو سانحه منجر به مرگ داشته که یکی از آنها به دلیل هواپیماربایی به وجود آمده است.