به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم روز دوشنبه در حاشیه همایش تجلیل از مقام معلم و گرامیداشت هفته آموزش در دانشگاه انتظامی امین در خصوص ترور انجام شده در استان سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه پرونده ترورهای اخیر در سیستان و بلوچستان در حال پیگیری است، گفت: عده‌ای به بهانه حمایت از مردم بلوچستان دست به این ترورها زده و ناامنی ایجاد می‌کنند.


وی با اشاره به این که هر ترور و قتلی را تا کشف موضوع پیگیری می‌کنیم افزود: از سال گذشته افراد باقی مانده از گروهک تروریستی ریگی مزاحمت‌هایی را در استان سیستان و بلوچستان ایجاد کرده و دست به ترورها در جنوب این استان می‌زنند.

فرمانده ناجا گفت: اگر معلم و کارمندی از شمال استان و منطقه سیستان در جنوب این منطقه به فعالیت بپردازد این افراد با ادعای دفاع از اهل سنت به وی تعرض می‌کنند، در حالی که دولت اعلام کرده است در استخدام‌ها تبعیض مذهبی نداریم.

وی با تاکید بر این که مردم استان سیستان و بلوچستان از این اقدامات خشنود نیستند و نباید سایه ناامنی بر سر این استان باشد گفت: اصل موضوع مقابله با گروهک‌های تروریستی و مواد مخدر در منطقه است.

فرمانده ناجا تاکید کرد: امیدواریم با تشدید انسداد مرزها تحول اساسی در سیستان و بلوچستان را شاهد باشیم.

وی در خصوص این که رئیس جمهوری انتقاداتی را درباره گشت ارشاد مطرح کرده و خواستار عدم برخورد گشت ارشاد با اهالی فرهنگ شده بود، گفت: گشت ارشاد سراغ آدم‌های بی‌فرهنگ می‌رود و از ابتدا موضوعی به نام برخورد با اهالی فرهنگ در دستور کار این گشت نبوده است.

فرمانده ناجا در خصوص برخورد پلیس با فروشندگان قرص‌های لاغری غیرمجاز گفت: وظیفه برخورد با قرص‌های لاغری غیرمجاز بر عهده وزارت بهداشت است که با این گونه داروهای تقلبی و غیرمجاز برخورد کند؛ البته نیروی انتظامی در این برخوردهای از وزارت بهداشت حمایت می‌کند اما اگر این قرص ها دارای مواد مخدر باشد نیروی انتظامی به صورت مستقیم وارد موضوع شده و با مساله برخورد جدی می‌کند.

وی در خصوص ممنوعیت شماره‌گذاری برخی از خودروها گفت: هیچ محدودیتی برای شماره‌گذاری خودروها نداریم و توقف شماره‌گذاری خودروها از سوی پلیس راهور را تکذیب می‌کنم. پلیس بر اساس چارچوب قانونی خودروهای را شماره‌گذاری می‌کند که باید این چارچوب‌ها و روند آن رعایت شود.

فرمانده ناجا همچنین از افزایش 12 درصدی کشف سرقت در کشور خبر داد و افزود: با توجه به اینکه هر ساله شاهد افزایش اندک وقوع سرقت‌های خرد در کشور هستیم در سال جاری اولویت اول را مقابله با سرقت، اصلاح شگردهای پلیس آگاهی و تقویت‌های این پلیس قرار دادیم ضمن اینکه همکاری های پلیس و دستگاه قضایی برای برخورد با مجرمان سابقه دار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در 3 ماه گذشته شاهد ثبات در وضعیت وقوع سرقت‌ها هستیم و این در حالیست که میزان کشف سرقت از سوی پلیس 12 درصد افزایش یافته است. از سوی دیگر در سال جاری برخورد با مالخران و مال فروشان را در دستورکار داریم ضمن اینکه با افرادی که در کنار خیابان اقدام به خرید و فروش موبایل کنند نیز برخورد می‌کنیم.