به گزارش پارس، احمد دباغیان در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: ساعت ۲۲٫۳۰ شب گذشته (جمعه ۱۳۹۲/۲/۱۲) یک پلنگ ایرانی در اثر برخورد با یک دستگاه تریلی در جاده آسیایی پارک ملی گلستان تلف شد. مدیر روابط عمومی محیط زیست استان گلستان اظهار داشت: این حادثه در روبروی صخره های چاغران روی داده است و راننده تریلی هم اکنون در بازداشت به سر می برد.


به گفته وی، این پلنگ به لحاظ جنسیت ماده بوده و سن تقریبی آن حدود ۵ سال تخمین زده شده است. دباغیان تصریح کرد: پس از کالبد شکافی جسد این پلنگ مشخص شد که شیر در سینه دارد و به احتمال فراوان این ماده پلنگ در این فصل از سال به تازگی توله های خود را به دنیا آورده است.

طی دو ماه گذشته این سومین مورد از مرگ پلنگ در پارک ملی گلستان بر اثر برخورد با خوردروهای عبوری بوده است. عبور جاده آسیایی از قلب پارک ملی گلستان باعث شده است تعداد زیادی از گونه های جانوری ارزشمند از جمله پلنگ، خرس قهوه ای، مرال و … طی چند سال گذشته بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در این جاده از بین رفته اند و تعداد زیادی نیز زخمی شده و پس از مدتی در بخش های دیگری از پارک تلف شده اند و کسی متوجه آنان نشده است.