به گزارش پارس، براساس تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، سامانه های هوشمند ترددشمار و گشت های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به استثنای محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده، بقیه محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به روال عادی در جریان است.


در ۲۴ ساعت گذشته، کل تردد ثبت شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۱۰۳۰ ترددشمار فعال در محورهای برون شهری، نسبت به روز قبل از آن ۳ درصد افزایش را نشان می دهد؛ در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۹ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۸ الی ۱۹ و کمترین تردد بین ساعات ۶ الی ۷ صبح صورت پذیرفته که هموطنان با آگاهی از این موضوع می توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب کنند.

* محورهای دارای بیشترین  تردد در ۲۴ ساعت گذشته

آزادراه کرج - تهران، آزادراه قزوین - کرج، آزادراه کرج - قزوین، محور سلفچگان - قم، آزادراه قم-تهران (آزادراه) ، محور کرج-ماهدشت و جاده مخصوص تهران-کرج در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین تردد را داشته اند.

* محدودیت ترافیکی جاده ها در روز جمعه

در محور کرج - چالوس (کندوان) تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴: ۰۰ الی ۰۱: ۰۰ روز شنبه ۱۳/۰۲/۹۳ از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام مأموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷: ۳۰ الی ۰۱: ۰۰ روز شنبه ۱۳/۰۲/۹۳ از ۱۵ کیلومتر بالای مرزن آباد (دزدبن) به سمت کرج، به صورت یک طرفه خواهد بود.

به استثناء محدودیت تردد وسایل نقلیه سنگین، حاملین مواد سوختی و یا فاسد شدنی است.

محور کرج- چالوس (کندوان) تردد انواع تریلر‏ ، کامیون و کامیونت، کماکان ممنوع است.

در محور هراز تردد همه تریلرها کماکان ممنوع بوده و تردد همه کامیون ها و کامیونت ها به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲: ۰۰ الی ۲۴: ۰۰ روز چهارشنبه ۱۰/۰۲/۹۳ و همچنین از ساعت ۰۶: ۰۰الی ۲۴: ۰۰ روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ ۱۱ و ۱۲/۰۲/۹۳ ممنوع است.

محور فیروزکوه تردد همه تریلرها به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۰۶: ۰۰ الی ۲۴: ۰۰ روز جمعه ۱۲/۰۲/۹۳ از تهران به قائم شهر و بالعکس ممنوع است.

تردد موتورسیکلت ها از ساعت ۱۲: ۰۰ ظهر روز چهارشنبه مورخ ۱۰/۰۲/۹۳ الی ساعت ۲۴: ۰۰ روز جمعه ۱۲/۰۲/۹۳ از محورهای کرج- چالوس (کندوان) ، هراز، فیروز کوه و محور تهران – سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع است.

* محورهای مسدود تا اطلاع بعدی به دلیل رویدادهای غیرمترقبه

محور شمشک – دیزین واقع در استان های تهران و البرز، به دلیل بارش برف تا اطلاع ثانوی مسدود است؛ البته همه روزه‏ امکان تردد از کرج به محور دیزین تا پارکینگ پایین به طور ۲۴ ساعته، میسر است.

محور شهداد - نهبندان مقطع واقع در استان کرمان به دلیل وقوع سیلاب از کیلومتر ۶۰ تا ۷۳ تا اطلاع ثانوی مسدود است.

محور پونل – خلخال (از سه راهی پونل تا ورودی جاده زندانه) مقطع واقع در استان گیلان به دلیل بارش برف تا اطلاع ثانوی مسدود است.

* ممنوعیت تردد به دلیل عملیات کارگاه جاده ای

محور انارک - زواره، واقع در استان اصفهان، از تاریخ ۱۱/۰۲ تا تاریخ ۱۴/۰۲/۹۳، از ساعت ۸ الی ۱۷، مسدود و مسیر جایگزین، جاده قدیم انارک _ اردستان _ زواره خواهد بود.

در محور کرمان راین حسین آباد جیرفت (ساردوئیه جیرفت) ، واقع در استان کرمان به دلیل مداخله با ترافیک شهری‏ و تردد در جاذبه های گردشگری و عبور ۲۳ کیلومتری از مسیر فرعی، تردد خودروهای سنگین و حاملین فرآورده های نفتی ممنوع و مسیر جایگزین محور ترانزیت کرمان دهبکری جیرفت، معرفی می شود؛ تردد وسایل نقلیه سواری در محور فوق بلامانع است.