به گزارش پارس، محمد اللهیاری فومنی معاون فرهنگی و اجرایی بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفتگو با مهر، از برگزاری اولین جلسه کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران حاضر در این نمایشگاه در روز نخست خبر داد و گفت: این جلسه از ساعت ۱۵ با حضور کلیه اعضا و در محل نمایشگاه آغاز شد که بحث های مفصلی هم از سوی اعضا در آن مطرح شد و نهایتاً بعد از دو ساعت منجر به تصمیم کمیته نسبت به بازبینی در آئین نامه رسیدگی به تخلفات ناشران شد.


وی با بیان اینکه در بازبینی صورت گرفته، آئین نامه رسیدگی به تخلفات ناشران به روز شده است، افزود: در آئین نامه جدید موارد جدیدی که می تواند به عنوان مصداق تخلف از سوی ناشران حاضر در نمایشگاه تلقی شود، مشخص شد. از جمله این موارد عرضه کتاب های ناشران غیر، توجه نکردن به سال انتشار کتاب در عرضه آن در سطح نمایشگاه، نحوه پوشش غرفه داران و میزان رعایت حجاب از سوی آنان بوده است.

معاون فرهنگی و اجرایی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اعلام اینکه در جلسه امروز هیچ رایی در خصوص هیچ تخلفی صادر نشده است، اضافه کرد: مقرر شد با استفاده از ظرفیت و توان خودِ تشکل های نشر، آئین نامه به روز شده به عنوان یک شیوه نامه مصداقی و مشخص در نمایشگاه امسال پیاده سازی شود.

اللهیاری فومنی همچنین با پذیرش این نکته که هنوز تعدادی از غرفه ها به طور کامل آماده سازی نشده است، در عین حال تاکید کرد: تا پایان روز نخست تقریباً ۹۵ درصد غرفه ها به صورت مجموع، آماده بودند و از این نظر نمایشگاه در روز نخست و نسبت به دوره قبل، آماده تر به نظر می رسید.

وی همچنین غرفه های اطرلاع رسانی و نیز فعالیت دست کم ۱۰۰ نفر را برای اطلاع رسانی محیطی که از ساعات ابتدایی نمایشگاه و با لباس های متحدالشکل و قرمزرنگ در جای جای مصلی مشغول این فعالیت هستند، از ویژگی های این دوره از نمایشگاه کتاب تهران برشمرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی نمایشگاه کتاب تهران همچنین جمعیت حاضر در مصلی را در روز نخست این نمایشگاه رضایت بخش ذکر کرد و گفت: ما برای فردا و پس فردا که روزهای تعطیل است، پیش بینی حضور جمعیت بسیار بیشتری را کرده ایم و در همین راستا فعالیت های جنبی زیادی در نمایشگاه برپا خواهد شد. اجرای سرود توسط ۴ گروه سرود و نیز تئاترهای خیابانی از این جمله است.

اللهیاری همچنین از دریافت بالغ بر ۱۵۱ هزار کارت الکترونیک خرید کتاب از سوی دانشجویان متقاضی در شعب بانک صادرات مستقر در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و ابراز امیدواری کرد حداکثر ظرف دو روز آینده تمامی متقاضیان، کارت های خود را دریافت کنند.

وی همچنین از برگزاری جلسه ای مشترک با مسئولان مصلای تهران طی روز جاری خبر داد و گفت: در این جلسه نکاتی در خصوص تبلیغات محیطی و نیز اهمیت نظارت بر کیفیت مواد غذایی که در اغذیه فروشی های به بازدیدکنندگان عرضه می شود، به مسئولان مصلی مطرح شد. همچنین مقرر شد نظارت دقیقی بر نحوه پوشش غرفه داران از سوی مسئولان بخش ها و سالن های مختلف نمایشگاه کتاب تهران صورت گیرد.