به گزارش پارس به نقل از تسنیم از مهریز ، محمد میرزا بیگی در بازدید از بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها مهریز از افزایش حقوق پرستاران و نیروهای بالینی خبر داد و اظهار کرد: آنچه که در بیمارستان های یزد و مهریز شاهد بودیم همدلی و کار کردن پزشکان و پرستاران بصورت تیمی بود که رضایت بیماران را به دنبال داشت.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارتباط با نظام پرداخت پرستاران گفت: با اجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها بسته های هفت گانه ای به کشور ابلاغ شده، تغییراتی اتفاق می افتد.

وی افزود: همچنان که لود کاری پرستاران در بیمارستان ها افزایش می یابد، به دلیل کاهش هزینه های بهداشتی درمانی مردم، طبیعتا دریافتی و مسائل انگیزشی پرستاران و نیروهای بالینی افزایش می یابد و نظام پرداخت غیر گروه پزشکی متفاوت با الان می شود و رقمی است که مقداری قانع کننده باشد.

میرزا بیگی از حل مشکل کمبود نیروی پرستاری خبر داد و گفت: دو روش کوتاه مدت و بلند مدت پیش بینی شده که در کوتاه مدت با ارائه مجوز به دانشگاه های علوم پزشکی از توان دانشکده های پرستاری و سیستم های کمک پرستاری استفاده کنند و در قالب آئین نامه ای ابلاغ شده و می شود که قطعا در جبران کمبود نیرو کمک می کند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: تا پایان امسال از هدفگیری یک و نیم که حداقل در بیمارستان های سه ستاره است، باید به رقم ۱ و ۲۵ به ازای هر تخت برسیم که قطعا کمبود نیرو جبران می شود.

وی در رابطه با مرخصی زایمان خانم های پرستار و نیروهای زن بالینی و بازنشستگان و طرح ها گفت: در آخرین اجلاس روسای دانشگاه ها تاکید کردیم و وزیر بهداشت هم بر این امر اصرار دارند که معضل مرخصی زایمان خانم های پرستار و نیروهای زن بالینی برطرف شود.

میرزابیگی گفت: بخش نامه این موضوع در حال ارسال به تمامی دانشگاه هاست تا در قالب این بخش نامه با ازای این سه گروه نیرو بگیرند تا اگر کسی از خانم ها مرخصی زایمان برود بجای او نیروی موقت بگیرند و اگر کسی بازنشسته شود بجای او نیرو استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم از زمان اجرای بسته های هدفمندسازی یارانه ها اتفاقات خوش آیندی افتاده و انگیزه گروه های پرستاری و بالینی افزایش یابد.