به گزارش پارس به نقل از رسا، حجت الاسلام مهدی رجایی معاون پژوهش جامعة المصطفی امروز در نشست خبری، با بیان این که یکی از برنامه های جامعة المصطفی این است که از مراجع و علما و آثاری که تدوین کرده اند، تجلیل کند، گفت: با توجه به اهمیت آثار جدید حضرت آیت الله مکارم شیرازی، از این مرجع تقلید درخواست کرده ایم که مراسم رونمایی از سه کتاب ایشان با همکاری جامعة المصطفی برگزار شود.


وی با بیان این که مراسم رونمایی از سه اثر برجسته حضرت آیت الله مکارم ‏ شیرازی در شب ولادت امام محمد باقر علیه السلام برگزار می شود، ابراز کرد: این مراسم ساعت ۱۱ روز چهارشنبه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی رحمةالله علیه برگزار می شود. ‏

حجت الاسلام رجایی با اشاره به این که حجت الاسلام والمسلمین اعرافی رییس جامعة المصطفی صلی الله علیه و آله ‏ سخنران این مراسم است، اظهار کرد: همچنین در این مراسم حضرت آیت الله مکارم شیرازی به تبیین آثار خویش خواهد پرداخت.

معاون پژوهش جامعة المصطفی ادامه داد: یکی از سه اثر حضرت آیت الله مکارم شیرازی راجع به نهج البلاغه و شرح آن و دو اثر دیگر مربوط فقه و حدیث است.

وی با اشاره به این که کتاب پیام امیرالمؤمنین علیه السلام شرحی تازه و جامع از نهج البلاغه است، افزود: در کتاب منتخب الآثار من بحار الانوار احادیث، دائرة المعارف فقه مقارن و فقه شیعی را مورد بررسی قرار داده است.

حجت الاسلام رجایی با بیان این که خلأ چنین آثاری در جامعه علمی کشور احساس می شود، گفت: در زمینه فقه مقارن و به صورت تخصصی اثری به زبان فارسی نیست و دائرة المعارف فقه شیعی اقدامی شایسته است.

معاون پژوهش جامعة المصطفی توسعه معارف دینی به زبان فارسی را یکی از قابلیت های ویژه حضرت آیت الله مکارم شیرازی ذکر کرد و ابراز داشت: چنین آثاری تاکنون از سوی علمای دیگر به زبان عربی عرضه می شد و آثار به زبان فارسی باید مورد توجه علما قرار گیرد.

وی با بیان این که زبان فارسی به عنوان زبان دوم دنیای اسلام است، افزود: یکی از تأکیدات رهبری توسعه و غنای زبان فارسی به ویژه در حوزه علمی است.

حجت الاسلام رجایی با بیان این که آثار حوزوی معمولا به صورت فردی نگاشته می شد، ابراز کرد: در این سه اثر حضرت آیت الله مکارم شیرازی کار جمعی قابل مشاهده است و این مرجع تقلید نشان داده اند که به کار جمعی اهتمام ویژه ای دارند چون چنین آثاری که از سوی نخبگان تهیه می شود دارای غنای علمی بالایی هستند.