به گزارش پارس به نقل از  مهر، سردار رضا محمدی یگانه عصر دوشنبه در نشستی خبری که در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی هرمزگان برگزار شد، با تکذیب شایعاتی مبنی بر مرگ ۹ زن در بندرعباس بیان داشت: شایعه قتل زنجیره ای توسط سه فرد ناشناس با پژو نوک مدادی در سطح شهر بندرعباس بی اساس و کذب است که بیشتر جنبه ایجاد رعب و وحشت در میان مردم دارد.

 

وی در مورد پیامک هایی که در چند روز گذشته به شکل گسنرده ای در فضای فجاری و تلفن های همراه منتشر شده بود، اظهارداشت:   اضافه کرد: عمده این پیام های شایع شده مبنی بر این است که سه نفر مذکور با یک دستگاه پژو بدون پلاک تاکنون اقدام به ربایش و قتل وحشیانه تعداد ۹ زن و دختر کرده اند. که این پیام ها از ریشه کذب است.
 
فرمانده انتظامی هرمزگان عنوان کرد: بر اساس اطلاعاتی که توسط ارگان های پلیس و پزشکی قانونی در دست است، از تاریخ یک فرودین ماه تاکنون دو فقره قتل در استان رخ داده که یکی از این موارد مربوط به قتل یک فرد ۴۷ ساله در بندرعباس و یک مورد نیز مربوطه به قتل یک فرد ۳۵ ساله مینابی است که بر اثر اختلافات خانوادگی رخ داده است و در هر دو مورد هویت قاتلان مشخص شده است.
 
وی در تشریح کشف جنازه زنی در کنار ساحل پشت فرودگاه بندرعباس خاطرنشان کرد: ۲۸ فرودین ماه از طریق ۱۱۰ به کلانتری ۱۴ بندرعباس اطلاع داده می شود که در ساحل شرقی شهر، یک جسد مشاهده شده است که ماموران مربوطه به محل اعزام شده و جسد یک زن را پیدا می کنند.
 
محمدی یگانه با بیان اینکه همسر این زن ۲۴ ساعت قبل از کشف جسد توسط پلیس، گم شدن وی را اعلام کرده بود، افزود: طبق کالبد شکافی صورت گرفته جای هیچ ضربه و یا جراحتی بر جسد فرد مذکور توسط پزشکی قانونی اعلام نشده است و با هدف مشخص کردن علت قتل از جسد وی نمونه برداری داخلی شده و نمونه های گرفته شده برای آزمایشات سم شناسی ارسال شده است.
 
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه علت مرگ این فرد تاکنون مشخص نشده و در گزارش مربوطه اثرات خفگی و یا ضربه و شکستگی دیده نمی شود، نمی توان گفت که این فرد به قتل رسیده است و تا مشخص شدن نتیجه باید منتظر ماند.
 
فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه متاسفانه برخی ها در جامعه به شایعات دامن می زنند، افزود: در حالی که پلیس پیرامون این فقره فوتی فعالیت های گسترده ای را با هدف مشخص شدن موضوع شروع کرده است، برخی از افراد بدون هیچ سند و مدرکی در جامعه به صورت غیرمسئولانه دست به بروز و شیوع شایعات با اظهارنظرهای بی پایه و اساس می زنند که این امر در وحله نخست به خود شهروندان و احساس امنیت صدمه می زند.