به گزارش پارس به نقل از روزنامه شرق، کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی مشهد، ۱۱سال قبل، از قتل مردی جوان مطلع شدند و وقتی بررسی های خود را آغاز کردند فهمیدند مقتول راننده وانت بود و با آن کار می کرده اما خودرواش به سرقت رفته و خود وی با شلیک گلوله به قتل رسیده است.  

تلاش های پلیس برای ردیابی خودرو مسروقه آغاز شد اما ماموران به نتیجه ای نرسیدند تا اینکه چند روز بعد جنایتی مشابه به وقوع پیوست و بار دیگر راننده وانت نیسان با شلیک گلوله به کام مرگ کشانده و خودرواش سرقت شد.   کارآگاهان که احتمال می دادند هر دو قتل توسط یک گروه انجام شده باشد تلاش های خود را برای یافتن ردی از متهمان بیشتر کردند ولی هیچ سرنخی به دست نیامد تا اینکه پلیس بعد از مدتی باخبر شد مردی جوان در یک دامداری به قتل رسیده است.  

کارآگاهان وقتی به آنجا رفتند فهمیدند چهار سارق مسلح که دو نفر از آنان ایرانی و دو نفر دیگر افغان بودند شبانه وارد دامداری شدند و بعد از درگیری با دو چوپان و اعضای دو خانواده که به عنوان سرایدار در آنجا کار می کردند مرتکب قتل شدند و بدون اینکه موفق شوند سرقتی انجام دهند از محل گریختند.

شاهدان جنایت اطلاعاتی را در اختیار پلیس قرار دادند و متهمان تحت تعقیب قرار گرفتند. چندی بعد وقتی چهارمرد قصد داشتند از فردی سرقت کنند توسط پلیس شناسایی شدند اما یکی از آنها که مردی افغان بود فرار کرد و سه نفر دیگر بازداشت شدند. دو متهم ایرانی با هم برادر بودند و نفر سوم مردی افغان بود. در جریان تحقیقات مشخص شد این افراد همان کسانی هستند که در جنایت رخ داده در دامداری و همچنین سرقت مرگبار از رانندگان دو وانت دست داشتند. یکی از متهمان ایرانی که فرید نام دارد برادرش فرهاد را به عنوان عامل هر سه جنایت معرفی کرد و متهم افغان نیز با تکرار همین ادعا قتل ها را گردن فرهاد انداخت. در این میان فرهاد مدعی شد به جنون مبتلا شده است به همین دلیل رسیدگی به پرونده قتل ها با تاخیر همراه شد.

متهمان در ۱۱سال گذشته در زندان به سر می بردند و هنوز جزییات دقیق این جنایت ها فاش نشده بود تا اینکه فرید تصمیم گرفت حقایق را برملا کند. او در این مرحله از تحقیقات گفت: « من و برادرم و دو مرد افغان از سال ها قبل با هم دوست بودیم تا اینکه تصمیم گرفتیم باند سرقت تشکیل دهیم. ما برای اینکه بتوانیم به هدفمان برسیم حاضر بودیم حتی قتل هم انجام بدهیم. در اولین سرقت وانتی را به بهانه حمل گوسفند کرایه کردیم و وقتی راننده را به مکانی خلوت کشاندیم یکی از افغان ها او را با شلیک گلوله کشت بعد خودرو را برداشتیم و فرار کردیم. چون هیچ ردپایی از خودمان به جا نگذاشته بودیم دستگیر نشدیم تا اینکه چند روز بعد دومین جنایت را به همین شیوه انجام دادیم و باز هم یکی از همدستان افغان ما مرتکب قتل شد. »

متهم افزود: « بعد از سرقت دو وانت، تصمیم گرفتیم آنها را به استان سیستان وبلوچستان ببریم و بفروشیم اما هر دو خودرو در میان راه خراب شد و ناچار شدیم آنها را رها کنیم به همین دلیل از دو سرقت اول پولی به دست نیاوردیم تا اینکه نقشه سرقت از یک دامداری را کشیدیم. در آن دامداری دو چوپان و دو خانواده به عنوان سرایدار زندگی می کردند. شبانه به آنجا رفتیم و ابتدا با تهدید سلاح یکی از چوپان ها را گروگان گرفتیم و سراغ چوپان دوم رفتیم و دست و پای آنها را بستیم تا نتوانند مقاومت کنند سپس سراغ یکی از خانواده های ساکن در آنجا رفتیم وقتی وارد اتاق شدیم دیدیم زوجی میانسال و زنی مسن در آنجا حضور دارند. آنها را هم با تهدید سلاح ترسانیدم و دست و پایشان را بستیم. بعد از آن سراغ خانواده دوم که زوجی میانسال و دو پسر و یک دختر جوان بودند، رفتیم که در آنجا درگیری پیش آمد و یکی از همدستان افغان ما یکی از پسران را کشت از ترس اینکه پلیس سر برسد بدون اینکه سرقتی انجام دهیم فرار کردیم. »

فرید در ادامه اعترافاتش گفت: « مدتی بعد فردی به ما گفت اگر مدارکی را سرقت کنیم حاضر است پول خوبی به ما بدهد. قبول کردیم این کار را انجام دهیم اما حین سرقت از طعمه مان دستگیر شدیم. بعد از آن چون برادرم به جنون مبتلا شده بود من و مرد افغان تصمیم گرفتیم قتل ها را گردن فرهاد بیندازیم و در تمام این مدت نیز همین ادعا را تکرار کردیم. » کارآگاهان بعد از اطلاع از جزییات قتل ها پیگیری پرونده را بار دیگر در دستور کار خود قرار دادند و در حال حاضر در تلاش هستند تا ردی از متهم افغان فراری به دست بیاورند و او را نیز بازداشت کنند.