به گزارش پارس به نقل از تسنیم، عبدالمقیم ناصحی در جمع روحانیون منطقه ۷ شهرداری با بیان اینکه سرانه استاندارد برای هر نفر در حدود ۷ متر باید باشد، اظهار داشت: در حالی ۶۵ هزار مسجد برای حدود ۷۰ میلیون نفر در سطح کشور وضعیت متعادلی را دارد که وجود ۲ هزار مسجد برای ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن شهر تهران بسیار پایین است.


رئیس کمیسیون فرهنگی ادامه داد: از سال ۷۵ تا کنون تقریبا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به سن تکلیف رسیده اند در حالی که از این سال تا کنون تعداد مساجد تغییر زیادی نکرده است. ناصحی با بیان اینکه انتظار مردم از نظام اسلامی توجه ویژه به مساجد و مراکز فرهنگی دینی است، گفت: در دور چهارم شورای اسلامی شهر تهران طرحی یک فوریتی در این خصوص به تصویب رسید تا بر اساس آن در طول ۴ سال ۴۰۰ مسجد در محلات و نقاط مختلف شهر تهران به وسیله شهرداری تهران ایجاد شود.

وی با بیان اینکه شورا به دنبال ایجاد مساجد در زمین هایی با قطعات بزرگ نیست، اظهار داشت: هدف از این مصوبه ایجاد مساجدی در دسترس مردم و با داشتن امکاناتی قابل قبول در سطح محلات است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ایجاد تعادل در مراکز دینی را از جمله حقوق شهروندی دانست و گفت: ایجاد این مراکز تنها وظیفه شهرداری نیست بلکه سازمان ها و نهادهای دیگری نیز است که متاسفانه خیلی به میدان نمی آیند و احساس مسئولیت نمی کنند.

ناصحی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل فرهنگی اظهار داشت: ایشان از سال ۶۸ تاکنون همواره به موضوع فرهنگ اشاره می کنند و اخیرا نیز موضوع رخنه فرهنگی را مطرح فرموده اند. وی با اشاره به سابقه تاریخی آندلس تصریح کرد: بیان شدن موضوع رخنه هشدار است و همه باید احساس خطر کنیم؛ همه مردم و روحانیون باید برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در میدان باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه علما و روحانیون برای پیاده کردن فرهنگ دینی همراه پا به میدان هستند، اظهار داشت: امروز ماهواره و اینترنت قلب نسل جوان را هدف قرار داده است و علما باید این موضوعات در مساجد بگویند. ناصحی همچنین بر لزوم تعیین مسئول واحدی برای موضوع فرهنگ تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰ ها مسئول فرهنگی در کشور وجود دارد که عموما کارهای موازی انجام می دهند و کاری را از پیش نمی برند.

وی ادامه داد: برای ساماندهی به این وضعیت باید در گام نخست یک مسئول تمام عیار برای این حوزه مشخص شده و سپس هر کدام از سازمان و نهاد ها گوشه ای از کار فرهنگی را در دست بگیرد. رئیس کمیسیون فرهنگی در پایان از تشکیل کمیته ای متشکل از نخبگان حوزه و دانشگاه با همین موضوع در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران خبر داد و اظهار داشت: این کمیته به دنبال این است که در مرحله اول چه راهکاری می تواند برای تحقق این موضوع در شهر تهران بیاندیشد ضمن اینکه شهر تهران به عنوان شهر تاثیر گذار شناخته شده و اقداماتی که در آن انجام می شود بر سراسر کشور تاثیر می گذارد.