به گزارش پارس، دکتر اسماعیل کهرم در گفتگو با مهر با اشاره به دیدار دو روز پیش خانواده محیط بان محکوم به قصاص دنا با خانواده مقتول افزود: بر اساس رسم و رسومات حاکم در کهگیلویه و بویر احمد و منطقه دنا همین که خانواده مقتول به خانواده خالدی اجازه دیدار، احساس همدردی و عزاداری داده اند بدان معنی است که تا حدودی زمینه برای گذشت از قصاص محیط بان دنا فراهم شده است.

به گفته وی، بر اساس گزارش های رسیده در این مراسم بیش از هزار نفر از هر دو طایفه حضور داشتند و خانواده مقتول محمد پایه گذار از همه پذیرایی کردند.

کهرم با اشاره به دیداری که حدود یک ماه و نیم پیش با عمو و دختر ۱۴ ساله محیط بان دنا داشته اظهار داشت: در این دیدار دختر خالدی نامه ای بسیار تکان دهنده خطاب به رییس سازمان محیط زیست نوشتند که موجب شد با وجود اینکه دکتر ابتکار پیش از این نیز پیگیر بخشودگی دو محیط بان محکوم به قصاص دنایی بود پیگیری ها را با جدیت بیشتری از از سر بگیرد.

مشاور رییس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه در حال حاضر همه چیز در اختیار و اراده خانواده مقتول است تصریح کرد: اما همین دیدار به منزله شکسته شدن سدی بزرگ است و بنده به دوستداران محیط زیست وعده می دهم که در سال جاری با توجه به قرائن و شواهد این دو خانواده از قصاص این دو محیط بان با بزرگواری خواهند گذشت.

وی افزود: البته سازمان محیط زیست و به ویژه رییس سازمان از تلاش و پیگیری های روزانه برای رهاای این دو محیط بان و جلب رضایت خانواده های مقتول دست نمی کشد.