به گزارش پارس به نقل از ایرنا، روزنامه شیکاگو تریبیون با اعلام این خبر نوشت که پلیس روز شنبه جسد دو نوجوان ۱۶ و ۱۸ ساله را در خانه ای در منطقه جنوبی شیکاگو که بر اثر شلیک گلوله به قتل رسیده بودند، پیدا کرده است.

همچنین پلیس صبح شنبه جسد یک مرد ۴۲ ساله را در خیابانی در منطقه ˈوست سایدˈ شیکاگو پیدا می کند که بر اثر شلیک چندین گلوله به نقاط مختلف بدنش به قتل رسیده بود. روزنامه شیکاگو تریبیون با اشاره به وقع چندین تیراندازی در مناطق دیگر این شهر و تلفات آن که بیشتر جوانان هستند، می نویسد که تا دیروز آمار تلفات تیراندازی ها دو کشته و ۱۰ زخمی گزارش شده بود.

خشونت مسلحانه در شهر شیکاگو همواره یک معضل اجتماعی در این کلان شهر به شمار رفته و به دلیل وجود باندهای جنایتکار در برخی مناطق فقیرنشین این شهر، میزان خشونت مسلحانه در آن بالاتر از دیگر شهرهای آمریکاست. بر اساس آمارها، آمریکا دارای بیشترین تعداد سلاح سبک نسبت به جمعیت این کشور به شمار می رود؛ به گونه ای که در برابر هر ۱۰۰ نفر جمعیت آمریکا ۹۰ قبضه تفنگ و سلاح کمری در این کشور وجود دارد.

دسامبر سال ۲۰۱۲ جوانی مسلح با ورود به یک مدرسه ابتدایی در شهر نیوتاون ایالت کانتیکت، ۲۰ کودک ۶ و ۷ ساله و معلمان آن ها را به قتل رساند. به دنبال این کشتار، فشار افکار عمومی و انتقاد به دسترسی آزادانه مردم به اسلحه باعث شد که باراک اوباما و برخی مقام های کنگره خواستار بررسی قوانین حمل و نگهداری سلاح در کشور و ایجاد محدودیت هایی در این زمینه شوند. اما به دلیل نفوذ لابی اسلحه در کنگره و مخالفت شدید آن با هرگونه محدودیت برای حمل سلاح، این تلاش ها ناکام مانده است.