به گزارش پارس به نقل از مهر حسن سرخوش افزود: تاکنون ۴۹۰ هزار و ۳۰۹ زائر ایرانی در قالب ۱۵۵۲ پرواز به سرزمین وحی اعزام شده اند.


وی با اشاره به بازگشت ۴۵۰ هزار زائر ایرانی به کشور، اظهار داشت: این تعداد از زائران عمره گزار کشورمان، مناسک عمره را با موفقیت به پایان رسانده اند و هم اینک به میهن اسلامی بازگشته اند.

سرخوش افزود: تاکنون ۱۳۲ هزار و ۷۵۹ زائر با ۴۰۳ پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر، ۱۲۰ هزار و ۷۰۰ زائر با ۳۷۵ پرواز شرکت هواپیمایی ماهان و ۲۳۶ هزار و ۸۴۳ زائر با ۷۷۳ پرواز شرکت هواپیمایی سعودی به کشورعربستان اعزام شده اند.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت ادامه داد: اطلاعات گذرنامه ۶۲۶ هزار و ۵۵۴ زائر ایرانی تاکنون برای صدور روادید به کنسولگری های عربستان در تهران و مشهد ارسال شده که از این تعداد موافقت الکترونیکی برای ۵۶۷ هزار و ۹۲۰ نفر از عربستان دریافت و روادید ۵۳۶ هزار و ۶۵۹ نفر نیز صادر شده است.

سرخوش با بیان این که در حال حاضر حدود ۲۳ هزار زائر ایرانی در مدینه و ۲۳ هزار زائر ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند، اضافه کرد: روزانه ۱۴ پرواز از ۲۰ایستگاه پروازی کشور به مقصد فرودگاه مدینه منوره و جده انجام می گیرد.

وی یادآور شد: عملیات اعزام زائران با سرزمین وحی با اعزام نخستین گروه زائران ایرانی در ۲۶ آذر ماه آغاز شد که این روند تا ۵ تیرماه ادامه خواهد داشت.

براساس اعلام رسمی سازمان حج وزیارت، قرار است تا پایان عملیات بیش از ۸۰۰ هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی اعزام شوند.