به گزارش پارس به نقل از فارس، سردار  سعید منتظرالمهدی  با اشاره به آمار مرکز افکارسنجی معاونت اجتماعی ناجا در خصوص " بررسی میزان رضایت مسافرین نوروزی از عملکرد نیروی انتظامی" ، اظهار داشت: جامعه آماری این نظرسنجی کلیه مسافرین نوروزی ۱۸ سال به بالا در سطح کشور بودند که در دو موج اول و دوم سفرها، در روزهای چهارم، پنجم، دوازدهم و چهاردهم فروردین ماه در ۴۵ شهر و اماکن مشخص شده، بصورت تصادفی نمونه گیری شدند.

وی پاسخگویان مرد و زن را به ترتیب ۵۱ و ۴۹ درصد و میانگین سنی انان را ۳۷ سال اعلام کرد و ادامه داد: ۳۲.۷ درصد از پاسخگویان دارای تحصیلات دبیرستان و دیپلم و همچنین ۲۵.۸ درصد از زنان، خانه دار بودند و ۲۴.۸ درصد شغل آزاد داشتند.

این مقام ارشد انتظامی بیشترین مسافران نوروزی را با ۱۹ درصد از ساکنان استان تهران دانست و خاطرنشان کرد: ۷.۶ درصد از مسافران نوروزی ساکن استان خراسان رضوی بودند و استان اصفهان نیز در این رده بندی، در رتبه سوم قرار گرفت.

منتظرالمهدی افزود: همچنین ۷۹.۵ درصد از مسافران نوروز ۹۳ با خودرو شخصی خود عازم سفر شدند.

معاون اجتماعی ناجا به اقدامات پیشگیرانه افراد برای مبارزه با سرقت نیز اشاره کرد و گفت: ۳۹.۸ از مسافران، منزل خود را به اقوام و ۳۶.۶ درصد برای تامین امنیت بیشتر، منازل خود را به دوستان و همسایگان سپرده اند.

وی به رضایت مردمی از گشت های کلانتری در نوروز نیز اشاره و تصریح کرد: ۶۷.۴ درصد از پاسخگویان این حضور را چشمگیر توصیف کرده و ۷۹ درصد نیز عنوان داشتند که منازلشان در نوروز سال گذشته مورد سرقت قرار نگرفته است.

منتظرالمهدی گفت: ۶۳.۳ درصد از مسافران نوروزی امسال، در حد زیاد و خیلی زیاد از امنیت منازل خود اطمینان داشتند.

معاون اجتماعی ناجا به میزان جریمه های نوروزی نیز اشاره کرد و گفت: ۲۵.۲ درصد از مسافران توسط پلیس جریمه شدند این در حالی است که ۷۰ درصد از پاسخگویان در طول سفر، با هیچ مشکلی مواجه نشده بودند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در این نظرسنجی، ۳۹ درصد از پاسخگویان معتقد بودند که نیروی انتظامی در میان دیگر نهادها و دستگاه های متولی، عملکرد بهتری در ارائه خدمات نوروزی داشته است.

منتظرالمهدی به آمار ۶۷ درصدی پاسخگویانی که در سال گذشته نیز به مسافرت رفته بودند، اشاره کرد و گفت: از این میزان، ۶۵.۷ درصد عملکرد پلیس را نسبت به سال قبل، بهتر ارزیابی کردند.

وی تصریح کرد: میانگین میزان رضایت از عملکرد پلیس، ۶۹ از ۱۰۰ است و پاسخگویان استان های زنجان، قم و کهکیلویه و بویر احمد عملکرد پلیس را بهتر از سال قبل دانستند.

معاون اجتماعی ناجا میانگین میزان احساس امنیت مسافران نوروزی را ۴۷ از ۱۰۰ اعلام کرد و گفت: مسافران در استان های اصفهان، البرز و سمنان احساس امنیت بیشتری نسبت به سایر استان ها داشتند.

- See more at: http: //farsnews. com/newstext. php? nn=۱۳۹۳۰۱۲۴۰۰۱۴۵۶#sthash. NBiYKSkv. dpuf