به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سرهنگ رحمان نعمتی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی بروز چندین فقره سرقت مسلحانه در پنجم، ششم و هفتم فروردین ماه، حوالی ساعت ۲۱ الی ۲۴ در مقابل موزه حیات وحش دارآباد و میدان نیاوران، موضوع با دستور فرمانده انتظامی تهران بزرگ و به صورت ویژه در دستور کار کلانتری نیاوران قرار گرفت.

وی افزود: بررسی ها نشان داد سارقان مسلح با تهدید افراد با یک قبضه سلاح کمری اقدام به سه فقره سرقت خودرو و اموال سرنشینان کرده اند.

رئیس کلانتری ۱۲۳ نیاوران با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع، گشت زنی و مراقبت نامحسوس توسط کلانتری های تحت پوشش سرکلانتری یکم پایتخت قرار گرفت، گفت: ماموران پلیس اقدام به گشت زنی و استقرار و مراقبت غیرمحسوس کردند تا اینکه در سال ۲۲ شب هشتم فروردین ماه، ماموران به رفتار جوانی حدودا ۲۱ ساله مشکوک شدند که بررسی ها نشان داد مشخصات این فرد با اظهارات مالباختگان و همچنین تصویر چهره نگاری شده، مطابقت دارد.

نعمتی افزود: متهم در حالی که در نیمکت ضلع شمالی میدان نیاوران در تاریکی نشسته بود، قبل از هر گونه اقدام و حرکتی، توسط ماموران دستگیر شد که در حین بازرسی بدنی و رویت سلاح، با ماموران درگیر و سعی داشت که فرار کند اما ماموران توانستند او را مهار و دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه در بازرسی بدنی از این فرد، یک قبضه سلاح کمری که یک فشنگ در آن بود، کشف و ضبط کردند، گفت: متهم اسلحه را در جلوی کمرش در زیر کمربند گذاشته بود و ۱۰ فشنگ نیز ماموران از جیب شلوار ورزشی وی کشف و ضبط کردند.

رئیس کلانتری ۱۲۳ نیاوران با اشاره به انتقال این متهم ۲۱ ساله که « فرامرز» نام داشت، گفت: پس از انتقال این فرد به کلانتری، دو تن از مالباختگان در محل حضور پیدا کردند و صراحتا « فرامرز» را سارق معرفی کردند که پس از تشکیل پرونده، این متهم در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.