به گزارش پارس به نقل از مهر، رضیه شناور در ادامه توصیه های مربوط به نگهداری مواد غذایی در طول سفر، گفت: باید محل خشک و خنکی برای نگهداری مواد غذایی در سفر در نظر گرفته شود، چرا که میکروب ها در محیط مرطوب به خوبی رشد می کنند.

وی توصیه کرد: اگر خانواده ها قصد مصرف ساندویچ در سفرهای نوروزی را دارند، باید مواد غذایی را از ابتدای سفر، بین نان قرار ندهند، بلکه لازم است ظرف نان و مواد غذایی دیگر مانند گوجه فرنگی، کاهو، کتلت و کوکو را جدا کنند.

این کارشناس ارشد تغذیه با بیان اینکه در طول سفر نیز توصیه می شود از شیر، پنیر و محصولات لبنی استفاده شود، افزود: در خصوص مصرف لبنیات به خاطر داشته باشید که تنها از نوع پاستوریزه این محصولات استفاده کرده و از مصرف محصولات لبنی محلی خودداری کنید.

مسئول واحد بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: از خرید غذاها یا میان وعده های فله ای و بدون بسته بندی مانند حبوبات پخته، لوبیا و باقالی، لواشک ها، فلافل، سمبوسه ها و پیراشکی ها خودداری کرده، اگر مجبور هستید در طول سفر از اغذیه فروشی ها یا رستوران های بین راهی غذا تهیه کنید، از تهیه بهداشتی غذاها مطمئن شده، به نوع ظروف و وسایل مصرفی توجه داشته باشید و بهتر است در این گونه موارد از ظروف یک بار مصرف مخصوص استفاده کنید.

وی یادآور شد: سالاد الویه و سالاد ماکارونی حاوی سس مایونز و خامه هستند و چون در فضای خارج از یخچال و در جای گرم زود خراب شده و مصرفشان باعث مسمومیت غذایی می شود، غذاهای مناسبی برای سفر نیستند.