به گزارش پارس به نقل از مهر، محسن اسماعیلی افزود: در طول ۱۱ ماهه سال جاری تا پایان بهمن ماه دو میلیون و ۱۲۳ هزار شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای ۱۵ سال در استانهای مختلف کشور صادر شده است.

وی گفت: افراد ۱۵ سال تمام، کسانی که شناسنامه آنها مفقود شده و همچنین کسانی که اصلاح مشخصات سجلی دارند در اولویت دریافت شناسنامه مکانیزه هستند اما برای تعویض شناسنامه های قدیمی هیچ فراخوانی داده نشده است و شناسنامه های قدیمی جلد قرمز، همچنان دارای اعتبار هستند.

مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال اظهار کرد: در ۶۴ بیمارستان و زایشگاه و ۱۳ آرامستان بزرگ در کشور، مامورین ثبت احوال مستقر هستند که به صورت الکترونیکی ولادت و وفات را در مهلت قانونی ثبت می کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: در سایر بیمارستانها، زایشگاهها و آرامستانهایی که در روز کمتر از ۱۵ واقعه ولادت و فوت داشته باشند مامورین ثبت احوال به صورت سیار، مدارک مورد نیاز را جمع آوری کرده و نتایج حاصله را در ادارات ثبت احوال و در مهلت قانونی ثبت می کنند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ برای درصد ثبت ولادت در مهلت قانونی۹۶.۵ درصد و برای وفات ۹۵.۵ درصد در نظر گرفته شده بود افزود: با اقدامات و فعالیتهای انجام شده توسط همکاران پرتلاش و خدوم سراسر کشور در سال جاری ۹۷درصد ولادتها و ۹۶درصد وفاتها در مهلت قانونی ثبت شده اند.

مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال در مورد تشکیل کمیته های نامگگذاری در ادارات ثبت احوال نیز گفت: به منظور ارائه خدمات در مورد نامگذاری به والدین و همچنین بررسی و تایید برخی از اسامی که در سایت سازمان وجود ندارد کمیته هایی تشکیل شده است.