به گزارش پارس به نقل از مهر، مرتضی طلایی، نایب رییس شورای شهر تهران، در بازدید از ستاد گردشگری نوروزی شهرداری تهران با اشره به ظرفیت های فراوان گردشگری تهران گفت: تا کنون ظرفیت های تهران برای گردشگری کمتر مورد بهره برداری قرار گرفته است. با وجود ظرفیت های فراوان گردشگری و جاذبه های شهر تهران هنوز مردم سراسر کشور با این جذابیت ها آشنایی ندارند. نایب رییس شورای شهر تهران با اشاره به برنامه های فرهنگی و مذهبی پیش بینی شده در برنامه های گردشگری نوروزی شهرداری تهران گفت: امسال با توجه به مصادف شدن ایام نوروز با ایام فاطمیه باید تلاش شود تا برنامه هایی مناسب شان و مقام حضرت فاطمه زهرا (س) برای گردشگران در نظر گرفته شود تا سال فاطمی با رنگ بوی مذهبی و آیینی آغاز شود.

طلایی با اشاره به تلاش های که امسال و سال گذشته در ستاد گردشگری نوروزی شهرداری تهران صورت گرفته است گفت: این تلاش ها و رشد آمار گردشگران در دو سال اخیر باید سنگ بنایی باشد برای اینکه پایتخت ایران هم درست مانند شهرهایی همچون شیراز، اصفهان و مشهد به یک قطب گردشگری بدل شود و اماکن گردشگری، اقامتی و تفریحی شهر تهران در ایام تعطیل تمام ظرفیت شان را به کار بگیرند.

طلایی با ابراز خرسندی از اینکه امسال برای اولین بار امور گردشگری نوروزی تهران کاملا هماهنگ با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران به صورت متمرکز در شهرداری تهران پیگیری می شود گفت: باید تمام دستگاه های ذیربط وارد عمل شوند تا در سال های آینده روند رو به رشد گردشگری شهر تهران ادامه پیدا کند و اگر امثال در زمینه آژانس های گردشگری درگیر در امر تهرانگردی شاهد رشد سه برابر بودیم، سال بعد شاهد رشدی بسیار بزرگ تر و بیشتر باشیم.

نایب رییس شورای شهر تهران با تقدیر از تلاش هایی که مجموعه ستاد گردشگری نوروزی شهرداری تهران در طول تعطیلات نوروزی انجام می دهد گفت: باید برنامه ریزی شود تا چنین تلاش هایی برای تمام طول سال ادامه پیدا کند و زمینه معرفی بهتر تهران به عنوان یک قطب گردشگری در تمام طول سال برای همه ایرانیان فراهم شود.

طلایی در این بازدید از بخش های مختلف ستاد گردشگری نوروزی شهرداری تهران بازدید کرد و در جریان روند امور قرار گرفت و همچنین از آمار بازدیدها و اسکان گردشگران در نقاط مختلف تهران قرار گرفت.