به گزارش پارس به نقل از تسنیم، در تشریح پر حادثه ترین جاده های ایران در ایام نوروز اظهار داشت: با توجه به عملیات های امدادی امدادگران جمعیت هلال احمر به ترتیب جاده های اصفهان، مازندران، خراسان رضوی و فارس بیشترین عملیات های امداد جاده ای را به خود اختصاص دادند. وی در تشریح حوادث جاده ای استان اصفهان عنوان کرد: جاده اصفهان کفی و یک نواخت است و تردد خودروهای ناهمگون مانند کامیون و خودروی سواری در آن زیاد است و می طلبد جاده های تردد خودروهای سنگین و سبک با احداث اتوبان های مجزا تفکیک شود که این مسئله وظیفه مسئولان وزارت راه است. البته با توجه به تلاش های سازمان راهداری در خصوص بهسازی جاده ها حوادث نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است، ولی رانندگان خودروهای سنگین نیز در این مواقع باید رعایت مقررات و همچنین وضعیت رانندگی مطلوب تر را داشته باشند تا خودروهای سبک دچار حادثه نشوند.

درخشان در تشریح جاده مازندران نیز بیان داشت: جاده مازندران به دلیل مارپیچ بودن آن و دوباند نبودن در برخی مسیرها باید رانندگان از نظر حفظ سرعت مطمئنه رعایت های لازم را داشته باشند، از جمله اینکه سرعت مطمئنه در جاده ها منوط به نوع جاده و آب و هوا است و باید رانندگان با سرعت مطمئنه در این جاده ها رانندگی کنند، به خصوص آنکه وقتی راننده چنین جاده هایی را آشنایی ندارد سرعت مطمئنه بهترین احتیاط به حساب می آید.

سخنگوی سازمان امداد و نجات به تشریح جاده خراسان رضوی نیز پرداخت و گفت: این جاده نیز جزو جاده های یک نواخت و خسته کننده است که تردد در آن بسیار صورت می پذیرد و می طلبد رانندگان هر دو ساعت با توقف خودرو استراحت کوتاهی داشته باشند. بر این اساس مسافران نوروزی که با خودروی شخصی به مسافرت اقدام می کنند می توانند با مراجعه به پایگاه های هلال احمر برای اسکان به خصوص در شب هنگام اقدام کنند.

درخشان به جاده استان فارس که کفی، یک نواخت و مسیر طولانی دارد نیز اشاره کرد و افزود: در این جاده نیز توصیه می شود رانندگان به مدت طولانی رانندگی نکنند تا دچار خواب آلودگی نشوند.

وی به کمترین عملیات امداد جاده ای کشور نیز اشاره کرد و گفت: کمترین عملیات های جاده ای امدادگران هلال احمر مربوط به جاده استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بوده که می توان یکی از علت های آن را تردد کمتر مسافران در این جاده عنوان کرد، البته این مسئله می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد.