به گزارش پارس به نقل از فارس، سردار احمدرضا رادان جانشین فرمانده انتظامی کشور صبح امروز در حاشیه رزمایش اقتدار نوروزی پلیس تهران بزرگ با اعلام این مطلب افزود: این رزمایش با هدف تأمین امنیت مردم در شهر تهران بزرگ برگزار می شود.

وی گفت: تصمیم داریم این رزمایش را در ۱۳ استان دیگر هم مانند چیزی که در تهران برگزار شده برگزار کنیم و پس از آن هم در کل کشور آن را بسط دهیم.

سردار رادان همچنین به آغاز به کار پلیس افتخار اشاره کرد و گفت: از امروز ۵۰۰ نفر از مأموران پلیس افتخاری در سطح شهر تهران فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

جانشین فرمانده انتظامی کشور تصریح کرد: این در حالی است که در کنار این ۵۰۰ نفر ۸۰۰ واحد گشت انتظامی، گشت آگاهی و گشت پلیس راه به فعالیت خواهند پرداخت.

وی گفت: متأسفانه بررسی های ما نشان می دهد بیش از ۳۵ درصد حوادث و واژگونی ها مربوط به شتاب و خستگی رانندگان است که می طلبد رانندگان صبر و حوصله خود را بیشتر کنند.

سردار رادان با اشاره به این نکته که سال ۹۳ سال سختی برای سارقان خواهد بود گفت: چیزی که مشخص است این است که در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته در نوروز شاهد کاهش ۶۰ درصدی سرقت های مسلحانه و خشن هستیم.