به گزارش پارس به نقل از مهر، عباس آخوندی با بیان اینکه تا چهار سال آینده ظرفیت جابه جایی مسافران با قطار از ۲۷ میلیون نفر کنونی به ۴۰ میلیون نفر در سال افزایش خواهد یافت، گفت: اتصال زیر زمینی ایستگاه مترو به ایستگاه راه آهن تهران با همکاری شهرداری در آینده نزدیک انجام می شود.

وی همچنین بازسازی ایستگاه قدیمی راه آهن تهران و افزایش ظرفیت خدمات رسانی در این ایستگاه را از دیگر اقدامات در حال انجام دانست و افزود: در زمینه تاخیرات پروازی دستور ویژه ای صادر شده است تا این موضوع با دقت بررسی شود که اگر سوء مدیریت شرکت های هواپیمائی علت این تاخیرها باشد با آنها برخورد جدی صورت گیرد.

عباس آخوندی علت برخی تاخیرها را نیز کمبود هواپیما و مشکلات ایجاد شده به واسطه تحریم ها دانست و تصریح کرد: ایمنی پروازها اولویت نخست وزارت راه است.

وی با بیان اینکه مدعی شرایط خوب، عادی و نرمال نیستم، گفت: در چند ماه گذشته شش هواپیما خریداری شده است و در چند هفته آینده نیز سه هواپیمای دیگر خریداری می شود تا ضمن نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور ظرفیت ناوگان هوایی کشور نیز با سرعت بیشتری افزایش یابد.

براساس این گزارش، وزیر راه و شهرسازی با حضور در ایستگاه راه آهن تهران و فرودگاه های امام خمینی (ره) و مهر آباد، از نزدیک نحوه خدمات رسانی به مسافران نوروزی را بررسی و دستورات لازم را برای بهبود روند خدمات رسانی به شهروندان صادر کرد.

وی در جریان بازدید از فرودگاه مهر آباد با توجه به اعتراض مسافری مبنی بر پرداخت مبلغی خارج ازهزینه درج شده در بلیت دستور رسیدگی به این موضوع را داد.

همچنین در ادامه وزیر راه و شهرسازی از بخش میزهای پاسخگویی خطوط هوایی کشور در فرودگاه مهرآباد بازدید و موردی را که در محل تعیین شده حاضر نبود را پیگیری کرد.