به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مأموران در بازرسی منزل این شخص فقط با اسلحه شکاری مواجه و اثری از گربه وحشی نیافتند، اما پس از دستگیری این شخص و انتقال وی به دادسرا، سرانجام لب به اعتراف گشود.


وی اعتراف کرد که تصاویر موجود در گوشی همراهش مربوط به سال ۱۳۸۸ است و چون این گربه وحشی اقدام به کشتن مرغ و خروس این وی نموده است، به علت عدم آگاهی و به خیال این که این گربه یک گربه اهلی ماست، اقدام به کشتن آن کرده است!



با این وجود، فرد متخلف نسبت به واریز ۳ میلیون تومان ضرر و زیان وارده در حق محیط زیست محکوم شد و با قید کفالت آزاد شد.

کارشناس حقوقی اداره کل محیط زیست لرستان در این خصوص گفت: با استناد به ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی هر کس برخلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات وجانوران وحشی حفاظت شده نماید، به حبس از ۳ ماه تا ۳ سال و یا جزای نقدی از ۱.۵ میلیون ریال تا ۱۸ میلیون ریال محکوم خواهد شد.

" کامران سپهوند" از مسئولین قضایی و قانون گذاران درخواست کرد با در نظر گرفتن تمهیدات لازم، این سرمایه های ملی را از گزندهای این چنینی محافظت نمایند.

وی افزود: با این مجازات های ناچیز و غیر بازدارنده، گونه های نادر حیوانات قربانی شده و در خطر انقراض نسل قرار گرفته اند، چرا که عدم توازن بین جرم و مجازات مشهود است.