به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد اسماعیل سعیدی  با بیان این مطلب افزود: اکنون بیش از ۷۰ درصد هزینه های درمان و سلامت از جیب مردم پرداخت می شود در حالیکه براساس قانون برنامه پنجم توسعه این میزان باید به کمتر از ۳۰ درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه این قانون باید تا پایان برنامه عملیاتی می شد، گفت: با گذشت حدود ۳ سال از اجرای قانون برنامه پنجم متاسفانه وضعیت سلامت بهبودی نداشته است و سهم مردم در پرداخت هزینه های درمانی کاهش پیدا نکرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد واگذاری بیمه ها به وزارت بهداشت تاکید کرد: واگذاری بیمه ها به وزارت بهداشت نتیجه مطلوبی ندارد و به نفع مردم نخواهد بود.

به گفته وی، از سوی دیگر وزارت بهداشت نمی تواند به صورت همزمان ارائه دهنده خدمات و همچنین ناظر بر ارائه آن به نحو مطلوب باشد چرا که در این صورت، مشکلات این وزارتخانه نیز افزایش پیدا می کند.

سعیدی افزود: مسئولان وزارت بهداشت و همچنین سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت باید با همکاری یکدیگر مشکلات بخش بیمه و درمان کشور را برطرف کنند و هرجا نیاز باشد مجلس به خصوص کمیسیون های اجتماعی و بهداشت نیز وارد عمل شده و به آنها کمک خواهیم کرد.