به گزارش پارس به نقل از مهر، احمد دباغیان با بیان این مطلب افزود: عصر روز گذشته (شنبه ۱۳۹۲/۱۲/۲۴) نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی گلستان حین گشت و کنترل متوجه صدای شلیک گلوله در نزدیکی تفرجگاه دوم پارک شدند.

به گفته وی، محیط بانان در بررسی محدوده انتشار صدای شلیک گلوله، متوجه حضور ۴ فرد مشکوک، به همراه دو دستگاه خودرو و یک قبضه اسلحه شده و جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند.

دباغیان اظهار داشت: شکارچیان غیرمجاز به محض مشاهده مامورین فرار کردند و در جریان تعقیب و گریز یکی از خودروها توقیف و یک نفر از متخلفین به همراه یک قبضه اسلحه گلوله زنی متواری شد.

مدیر روابط عمومی محیط زیست گلستان تصریح کرد: در جریان بازرسی از خودروی توقیف شده لاشه ۲ گراز وحشی، یک تیغه چاقوی سلاخی و مقداری ادوات شکار کشف و ضبط و ۳ نفر متهم در این زمینه بازداشت شدند.

وی افزود: این مجرمین سابقه دار از مدتی قبل به دلیل اقدام به شکار غیرقانونی و فروش گوشت خوک وحشی، تحت تعقیب نیروهای یگان محیط زیست گلستان بوده اند.

دباغیان گفت: اعضاء این باند پس از شکار غیرقانونی خوک وحشی در محدوده پارک ملی گلستان مبادرت به فروش گوشت خوک به برخی رستوران ها و اشخاص بع نوان گوشت گاو و گوسفند اهلی و یا گوشت شکار می کردند.

مدیر روابط عمومی محیط زیست گلستان تأکید کرد: متهمین جهت بازجویی و تکمیل پرونده در بازداشت بسر می برند و تلاش برای شناسایی و دستگیری مجرم فراری و توقیف اسلحه مربوطه ادامه دارد.

به گزارش مهر، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان در اطلاعیه ای از مردم و مسافران این استان درخواست کرد از خرید هرگونه گوشت از افراد ناشناس خودداری نو در صورت مشاهده، مراتب را به ادارات محیط زیست و پاسگاه های محیط بانی اطلاع دهند.