به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد فرهادی در مراسم آغاز طرح امداد و نجات نوروزی سال ۹۳ اظهار داشت: در طرح ملی امداد و نجات مسافران نوروزی سال جدید به طور ویژه با توجه به برنامه های متعدد سازمان امداد و نجات و داوطلبان هلال احمر، شرایط ایمنی مناسبی برای مسافرت های مردم فراهم خواهیم کرد. فرهادی با اشاره به وقوع بیش از ۳۰ حادثه در کشورمان گفت: جمعیت هلال احمر در پاسخگویی به برخی از این حوادث آمادگی کامل دارد ولی باید در پاسخگویی به برخی دیگر از حوادث آمادگی ها بیشتر شود و با توجه به آمایش سرزمینی باید امکانات مناسب امداد و نجات کشور فراهم شود که این کار در گذشته نیز انجام شده بود و ما در حال تکمیل کردن آن هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: همه داوطلبان و نجاتگران جمعیت هلال احمر در رده های مختلف، آمادگی حضور در صحنه های حوادث را دارند براین اساس آموزش، برنامه اساسی جمعیت هلال احمر است تا همانطور که امدادگران در گذشته با تجهیزات و امکانات امدادی آشنا بودند بتوانند توان علمی و عملی خود را نیز برای حوادث ملی کشور ارتقا دهند.

وی تصریح کرد: سازمان امداد و نجات و موسسه علمی کاربردی هلال ایران وظیفه ارتقای آموزش-های امدادی را برعهده دارند و امیدواریم در نوروز سال جدید طبق سنوات گذشته هماهنگی برای امدادرسانی با ارگان های مرتبط از جمله اورژانس، پلیس راه، وزارت بهداشت، میراث فرهنگی، وزارت راه بیشتر شود تا بتوانیم برای مسافرت های مردم آسایش بیشتری مهیا کنیم.

فرهادی با اشاره به حوادث روزهای اخیر در کشور نیز خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر با توجه به نزولات بارانی ۸ استان کشور درگیر سیل و آبگرفتگی شدند که جدی ترین آن در استان خراسان جنوبی بود که امدادگران هلال احمر توانستند آسیب دیدگان را به صورت فرد به فرد از سیل نجات و اسکان دهند.