به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد فرهادی رئیس جمعیت هلال احمر در روز شنبه در مراسم آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی اظهار داشت: باید امکانات و تجهیزات درمان و رهاسازی آماده باشد تا در زمانی که اتفاقی رخ می دهد نیروهای امدادی آماده باشند و در کمترین زمان به مردم کمک کنند. وی با بیان اینکه از ۳۲ حادثه طبیعی دنیا امکان بروز بسیاری از آنها در کشور وجود دارد تاکید کرد: در مقابل بسیاری از این حوادث طبیعی آمادگی لازم را نداریم که باید تلاش کنیم آمادگی جامع و کاملی را به دست آوریم. ضمن اینکه با آمایش حوادث باید امکانات فراهم کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اعلام اینکه آموزش در دستور کار هلال احمر قرار دارد و موضوع بسیار مهمی است افزود: آموزش برای امدادگران در رده های مختلف به منظور حفظ آمادگی و آشنایی با امکانات امدادی در دستور کارمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه از روز گذشته بارش باران در ۸ استان آغاز شده است گفت: امدادگران تا ساعت ۱۲ شب گذشته در استان خراسان جنوبی مشغول امدادرسانی به افراد بودند و خانه به خانه تمام افراد گرفتار در سیلاب را اسکان دادند. خوشبختانه این سیل بزرگ بدون تلفات به پایان رسید. پیش بینی می کنیم در ایام نوروز نیز بارش ها ادامه یابد.

کولیوند در پایان با اعلام اینکه تمامی دستگاههای دخیل در طرح نوروزی آمادگی کامل دارند افزود: خوشبختانه هماهنگی ها میان پلیس، هلال احمر، اورژانس، میراث فرهنگی و وزارت راه نسبت به سال قبل بهتر شده است.