به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدعلی پور مختار، رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت وقف در جامعه گفت: یکی از مسائل مورد توجه مکتب اسلام برای گسترش عدالت اجتماعی، وقف است.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس ادامه داد: سنت حسنه وقف یکی از حسنات موکد و از باقیات الصالحات است که مورد تاکید آیین اسلام است.

وی با بیان اینکه وقف در واقع بستری است، جهت خدمت به جامعه، فرهنگ، دین و نیازمندان، تصریح کرد: فرهنگ وقف در جامعه امروزی، باید نمو و گسترش پیدا کند، زیرا حجم رویکرد به وقف از سوی مردم، نسبت به پاره ای از مقاطع تاریخ کمتر است و ما باید با تبلیغ در این مورد، مسائل وقف را احیا کنیم.

رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه باید با استفاده از سیاست های تشویقی، ترویج این امر را در بین مردم و واقفان گسترش دهند.

پورمختار بیان داشت: تمام دستگاه های تبلیغی و اجرایی کشور موظف اند در جهت اعتلای فرهنگ وقف در جامعه، با همدیگر همکاری کرده و زمینه های شکوفایی آن را فراهم آورند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال سازمان اوقاف و امور خیریه می تواند با اطلاع رسانی دقیق از آثار مثبت وقف و یا از طریق مبلغان دینی، جایگاه و اهمیت وقف را در جامعه مشخص کند تا زمینه گرایش مردم به وقف فراهم آید.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به قدیمی بودن برخی قوانین در زمینه وقف، شاهد برخی محدودیت ها هستیم اما می توان گفت که مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارد تا این مهم را برطرف و بروزرسانی کند.