به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سرهنگ عباسعلی محمدیان با اشاره به موفقیت های بسیار پلیس آگاهی تهران بزرگ در سال ۹۲ کشف قتل خلبان و همسرش را یکی از پیچیده ترین قتل ها و معماهای پلیسی عنوان کرد و در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه در سال ۹۲ پلیس آگاهی تهران بزرگ توفیقات بسیار خوبی را به دست آورد و کشف قتل خلبان و همسرش در ابتدای سال و انهدام و دستگیری ۱۸۷ سارق و مالخر در پایان سال جاری از بزرگ ترین اقدامات پلیس آگاهی تهران بزرگ در امسال بوده است. وی در ادامه بهبود یافتن کشف شاخص قتل در سال جاری و همچنین تحولات علمی کشف جرم و شناسایی اجساد را از مهم ترین اتفاقات رخ داده در سال جاری عنوان کرد و با تأکید بر کشف تمام سرقت های مسلحانه در سالجاری گفت: خوشبختانه امسال علاوه بر این موارد موفق به محقق کردن هدفگذاری سال جاری خود مبنی بر اشراف به مجرمین سطح ۳ شدیم و اغلب دستگیری های گسترده اخیر از میان مجرمان خرد بود و در سالجاری موفق به دستگیری و انهدام بیش از هزار باند در سطح تهران بزرگ شدیم.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأکید بر همراهی خوب دستگاه قضایی با پلیس آگاهی در سال جاری گفت: دادستان تهران و دستگاه قضایی همکاری بسیار خوبی را در سال جاری با پلیس آگاهی تهران داشتند و این همکاری خوب یکی از عوامل محقق شدن اهداف و به دست آمدن موفقیت های پلیس آگاهی است.

محمدیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دستگیری ۱۸۷ نفر از سارقان و مالخران در آخرین عملیات گسترده پلیس آگاهی از وجود ۱۶۵ سارق سابقه دار در میان آن ها خبر داد و گفت: اجرای این عملیات و دستگیری این تعداد از سارقان ظرف مدت چند ساعت و به صورت همزمان کار بسیار سختی بود که پلیس آگاهی موفق به انجام آن شد.

وی عملیات پیش از دستگیری را عملیاتی سنگین و پیچیده عنوان کرد و در ادامه افزود: در دستگیری اعضای سارقان و مالخران تنها چند نفر که جرائم جانبی داشتند آزاد شدند و مابقی دستگیر شدگان با همکاری خوب دستگاه قضایی تا پایان تعطیلات عید در بازداشت خواهند بود.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: پس از دستگیر شدن این افراد شاهد بودیم که در روزهای گذشته وقوع جرم در شهر تهران کاهش چشمگیری داشته است.

محمدیان کشفیات به دست آمده از آخرین عملیات پلیس را بسیار سنگین قلمداد کرد و افزود: پس از دستگیری مالخران و سارقان این افراد به وجود انبارهای دیگری اقرار کردند که از این اماکن نیز چندین کامیونت لوازم سرقتی کشف شد.

وی ادامه داد: در جریان دستگیری های اخیر ۳۱۵ کامپیوتر خودرو، ۳۷۹ رادیوپخش، ۴۰۱ پنل ضبط، ۲۴ لپ تاپ، ۶۳ دوربین عکاسی و تلویزیون، ۱۶۱ تلفن همراه، ۲ کیلوگرم طلا، ۱۳۰ ایربگ ۲۰۶ و ۲۰۷،۲۴ جفت کفش اسکیت و ۱۶ دستگاه خودروی سرقتی کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان با اشاره به کشفیات صورت گرفته در سال جاری از اعلام آمادگی پلیس برای تحویل تمامی لاستیک های خودروهای داخلی و رادیوپخش های مکشوفه خبر داد و خاطرنشان کرد: تمامی شهروندان تهرانی که در سال ۹۲ رادیوپخش و لاستیک خودروهای داخلی آن ها به سرقت رفته می توانند از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر با در دست داشتن پرونده سرقت خودرو با مراجعه به پایگاه های آگاهی تهران بزرگ لاستیک ها و رادیوپخش های سرقت شده خود را تحویل گیرند.