به گزارش پارس به نقل از مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم روز شنبه در حاشیه همایش سراسری روحانیون و مسئولان سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گفت: امروز روحانیون عقیدتی - سیاسی ناجا در اجتماع خود، چشم انداز های این سازمان را مورد بررسی قرار دهند. سازمان عقیدتی - سیاسی ناجا منشاء تحولات بزرگی فرهنگی در این نیرو شده و بخش اعظم از بهبود رفتار و ارتقاء عملکرد ماموران ناجا مرهون تلاش آنهاست. وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که واژه" مجاهد مسئول" را جایگزین" مامور معذور" کنیم.

رئیس پلیس کشور در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درخصوص اقدامات ناجا برای چهارشنبه آخر سال، اظهار داشت: اولین اقدام پلیس در این شب، اجرای برنامه های فرهنگی است و پلیس مشارکت مردم و خانواده ها را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه پلیس از ماههای قبل برخورد با وارد کنندگان و توزیع کنندگان وسایل محترقه خطرناک را تشدید کرده است، افزود: کشفیات این مواد نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و پلیس با اصنافی که به توزیع غیر قانونی این گونه وسایل می پردازند، به شدت برخورد می کند.

احمدی مقدم با بیان اینکه طی سالهای گذشته شاهد بهبود رفتار در چهارشنبه آخر سال بوده ایم، خاطرنشان کرد: مردم توانسته اند رفتار خود را در این روز کنترل کنند و نیروی انتظامی نیز پیش بینی های لازم را برای برقراری امنیت در این روز کرده است.

وی ضمن درخواست همکاری از خانواده ها افزود: والدین نباید برای شادی خود، دست به وسایل و کارهای خطرناک بزنند و تنها حضورشان در کنار فرزندان و یا انجام نورافشانی در این شب کافی است. امیدوارم امسال حوادث چهارشنبه آخر سال، نسبت به سالهای گذشته کمتر باشد. به هر میزان که جامعه رو به عقلانیت می آورد شاهد بهبود رفتار هستیم.

احمدی مقدم در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص تبلیغات ماهواره ای در خصوص کاریابی، گفت: قطعا هرکس بخواهد فعالیت شغلی داشته باشد باید مجوزهای لازم را از دستگاههای متولی بگیرد؛ ناجا ضمن بررسی پیشینه افراد تنها صلاحیتها را تایید می کند اما در خصوص کاریابی متولی نیست بلکه مسئول آن وزارت کار، رفاه و تعاون است.

وی افزود: متاسفانه فضای مجازی امکان فعالیت بنگاههای کاریابی زیادی را به وجود آورده که کنترل پذیری آنهال را کاهش داده است؛ در صورت اعلام وزارت کار، نیروی انتظامی برای برخورد با بنگاه هایی که غیرقانونی فعالیت دارند، وارد عمل می شود.