به گزارش پارس به نقل از مهر، براساس آمارهای ثبت احوال از ابتدای سال جاری تا این لحظه یک میلیون و ۴۰۱ هزار و۴۹۷ نفر در کشور متولد شده اند که از این تعداد ۷۱۷هزار و ۵۶۶ نفر پسر و ۶۸۳ هزار و ۹۳۱نفر دختر بوده اند. همچنین از اول سال ۹۲ تا کنون یک میلیون و ۹۳ هزار و ۱۶۷ تولد در نقاط شهری و ۳۰۸ هزار و ۳۳۰ ولادت نیز در نقاط روستایی انجام شده است.

آمارهای سازمان ثبت احوال نشان می دهد که تعداد فوت شدگان از ابتدای سال جاری تا این لحظه ۳۵۶ هزار و ۷۴۵ نفر بوده که ۱۸۹ هزار و ۷۴ نفر مرد و ۱۶۷ هزار و ۶۷۱ نفر نیز زن بوده اند.

از میان فوت شدگان ۲۲۸ هزار و ۳۱۶ نفر در مناطق شهری و ۱۲۸ هزار و ۴۲۹ نفردر نقاط روستایی دار فانی را وداع گفته اند.

همچنین تعداد فوت شدگان ۰ تا ۱۴ ساله از ابتدای سال ۹۲ تا امروز ۲۱ هزار و ۴۷ نفر و فوت شدگان ۱۵ تا ۲۹ ساله ۲۸ هزار و ۵۳۹ نفر و فوت شدگان ۳۰ تا ۶۴ ساله، ۹۵ هزار و ۹۶۴ نفر و فوت شدگان ۶۵ ساله و بیشتر نیز ۲۱۱ هزار و ۱۹۵ نفر بوده است.

افزایش طبیعی جمعیت در سال ۱۳۹۲ تا این لحظه یک میلیون و ۴۴ هزار و ۷۵۲ نفر و افزایش طبیعی جمعیت امروز نیز یکهزار و ۹۲۷ نفر بوده است.

همچنین براساس آمارهای پایگاه اطلاعات سازمان ثبت احوال، از ابندای امسال تا پایان آذرماه ۵۷۹ هزار و ۸۷۱ واقعه ازدواج در کشور رخ داده که از این میان ۴۹۸ هزار و ۵۸۵ واقعه در نقاط شهری و ۸۱ هزا رو ۲۸۶ فقره ازدواج نیز در مناطق روستایی رخ داده است.

تعداد طلاقهایی که در استانهای مختلف طی این مدت به ثبت رسیده ۱۰۸ هزار و ۲۴۹ مورد بوده که از این تعداد ۱۰۰ هزار و ۵۸۶ فقره در مناطق شهری و ۷ هزار و ۶۶۳ فقره طلاق نیز در مناطق روستایی رخ داده است.