به گزارش پارس به نقل از تسنیم، اسفندیار چهاربند امروز در مراسم جشن نیکوکاری که در دبیرستان دوره اول شهید محراب منطقه ۱۶ برگزار شد، اظهار داشت: در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران اشاعه فرهنگ ایثار و نیکوکاری یکی از اهداف است و یکی از ویژگی های فارغ التحصیلان نظام تعلیم و تربیت که باید این ویژگی در آنها نهادینه شود پایبندی به سنت حسنه ایثار و نیکوکاری است. وی افزود: دوام هر ملت و توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن در گروی اقدامات متعددی از جمله تقویت فرهنگ احسان و نیکوکاری است و ترویج این فرهنگ از چند جهت مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه نخستین دلیل اهمیت ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری برقراری عدالت وبسط آن در جامعه است، گفت: یکی از سازوکارهای عدالت اجتماعی مشارکت مردم در فعالیت های عام المنفعه در راستای کاهش فقر، فاصله طبقاتی و دسترسی برابر افراد به فرصت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است به همین جهت موسسات مختلف در راستای تحقق هدف بسط عدالت اجتماعی تلاش می کنند.

چهاربند ادامه داد: کمیته امداد خمینی (ره) که یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است توسط امام (ره) شکل گرفت و در سالهای پس از انقلاب رشد کرد به گونه ای که امروز به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد در راستای بسط عدالت اجتماعی فعالیت می کند.

وی با اشاره به دستاورد دوم توجه به فرهنگ احسان و نیکوکاری بیان کرد: سنت حسنه نیکوکاری موجب ایجاد انسجام و وحدت ملی از طریق مشارکت و همراهی آحاد مردم با یکدیگر می شود وقتی مردم برای رفع نیازهای هم تلاش می کنند در حقیقت این فرصتی برای انسجام ملی است.

چهاربند دستاورد سوم توجه به فرهنگ احسان و نیکوکاری را اینگونه تشریح کرد: زمان برگزاری جشنواره نیکوکاری در آستانه جشن ملی نوروز است و این کار موجب افزایش نشاط اجتماعی می شود و ما در آموزش و پرورش وظیفه خود می دانیم که در مدارس شهر تهران نسبت به ترویج این فرهنگ پسندیده اقدام کنیم.