به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد اسماعیل سعیدی افزود: بازنگری قانون جامع حمایت از معلولان مدت زیادی به طول انجامید و در این خصوص از نظرات کارشناسان و متخصصین امور معلولان استفاده شد.

وی گفت: قانون قبلی چندین ایراد داشت که در بازنگری و تدوین قانون جدید اصلاحاتی انجام شد و البته مفاد جدیدی نیز در جهت رفع مشکلات اشتغال، مسکن، ایاب و ذهاب، خدمات تحصیلی و… معلولان در آن گنجانده شده است که امیدواریم با تصویب به مرحله اجرا برسد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: قرار بود مدتی قبل بازنگری قانون جامع معلولان در مجلس مطرح شود اما بررسی بودجه دستگاههای مختلف باعث شد برخی از طرحها و لوایح مانند این قانون در نوبت بررسی قرار گیرند.

سعیدی در پاسخ به این سئوال که آیا تصویب قانون معلولان تا پایان سال انجام می شود، گفت: بعید می دانم تا پایان سال این امر محقق شود اما در اولویت برنامه های سال آینده کمیسیون اجتماعی مجلس قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: تا کنون بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به صورت طرح و یا لایحه از سوی هیئت دولت به مجلس ارائه نشده است و به محض ارائه در نوبت بررسی قرار می گیرد.

سعیدی همچنین به طرحهای در دست بررسی کمیسیون اجتماعی مجلس اشاره کرد و افزود: لایحه اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین طرح تشکیل شورای عالی اقتصاد مقاومتی در حال حاضر در نوبت بررسی قرار دارد.