به گزارش پارس به نقل از مهر، از کل تلفات حوادث رانندگی در ۱۰ ماهه امسال ۱۲ هزار و هفت نفر مرد و سه هزار و ۵۳۱ نفر زن بودند. در این مدت استانهای فارس با یکهزار و ۳۲۱ نفر، تهران با یکهزار و ۲۱۴ نفر و خراسان رضوی با یکهزار و ۲۰۲ نفر بیشترین و استانهای ایلام با ۱۱۷ نفر، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۳۶ نفر و اردبیل با ۱۸۸ نفر کمترین تلفات حوادث رانندگی را داشته اند.

بر اساس این گزارش از کل تلفات حوادث رانندگی در ده ماهه سال جاری ۹ هزار و ۹۹۲ مورد در جاده های برون شهری، چهار هزار و ۳۲۵ مورد در مسیرهای درون شهری، یکهزار و ۱۶۵ مورد در مسیرهای روستایی و ۵۶ مورد در مسیرهایی نامعلوم ثبت شده است.

در این مدت ۲۷۳ هزار و ۸۲۵ مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد ۱۹۷ هزار و ۴۱۰ نفر مرد و ۷۶ هزار و ۴۱۵ نفر زن بودند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد مصدومین حوادث رانندگی ۲۷۳ هزار و ۶۵۸ نفر بود یک دهم درصد بیشتر شده است.

در دی ماه سال جاری یکهزار و ۱۶۵ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۹۱۲ نفر مرد و ۲۵۳ نفر زن بودند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد تلفات حوادث رانندگی یکهزار و ۱۴۱ نفر بود، ۲.۱ درصد بیشتر شده است.

در این مدت تعداد مصدومان حوادث رانندگی نیز که به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند ۲۰ هزار و ۲۰۱ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۲ درصد بیشتر شده است.