به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حاتمی کیا که از بدو ورودش به تالار « فردوسی» دانشگاه تهران با تشویق های بی وقفه دانشجویان مواجه شد، به ابراز خوشحالی از استقبال دانشجویان بسنده کرد.

حاتمی کیا به دنبال درخواست علی ضیا (مجری برنامه) در سخنان کوتاهی گفت: شما فیلم را دیده اید و به سخنرانی نیازی نیست. خیلی از شماها از شهرستان ها برای تحصیل به تهران آمده اید بنابراین توقع دارم فیلم « چ» را تبلیغ کنید. بسیار خوشحالم، فیلم « چ» که مربوط به تاریخ کشور است، با تشویق های شما همراه شده و از این بابت خدا را شاکرم.

در ادامه این مراسم، تندیس « مهرباران» به حاتمی کیا اهدا شد. قرار بود، این تندیس به شهرام ناظری نیز اهدا شود که در مراسم حضور پیدا نکرد.

در این مراسم که ۱۳ اسفند برگزار شده بود، رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گفت: جشنواره ای که برگزار شد، یادمانی برای شهید چمران بود که در حوزه حمایت از محرومان و با هدف فرهنگسازی در این راستا حمایت می کند.

رضا فریدزاده ادامه داد: جشنواره اول به یاد امام موسی صدر، جشنواره دوم به یاد امام خمینی (ره) و جشنواره سوم به یاد شهید رجایی برگزار شده بود که شامل بخش های عکس، داستان کوتاه، کاریکاتور، مقاله و شعر با محوریت های امید به آینده روشن، روحیه جهادی و… می شود.

او اظهار کرد: امسال آثار خوبی در بخش عکس و کاریکاتور به دبیرخانه واصل شده که بیشتر برگزیدگان هم از آذربایجان شرقی و مشهد هستند.

در بخش دیگری از این مراسم، ۳ نفر از کودکان آسیب دیده « شین آباد» به روی سن آمدند و هدایایی به آنها اهدا شد.

این در حالی بود که پدر یکی از دانش آموزان گفت: به غیر از درمان هیچ کاری برای کودکان « شین آباد» انجام نشده است. انگار پول از جان این بچه ها مهم تر است، این در حالی است که اولیای بچه ها از کسب و کار افتاده اند به غیر از قول و وعده کار دیگری انجام نمی دهند.

در ادامه مراسم برگزیده های هر بخش اعلام شدند:

بخش عکس:

نفر اول: سالار پویا

نفر دوم: مرتضی امین الراعی

نفر سوم: طیبه کاظمی

نفر چهارم: محمد صفا

بخش کاریکاتور:

نفر اول: ندا شجاعی

نفر دوم: جابر اسدی

نفر سوم: سهیل محمودی

نفر چهارم: آیت الله نادری

بخش شعر:

نفر برگزیده: وحید طلعت

نفر اول: مهدی مهدی زاده

نفر دوم: علی فردوسی

نفر سوم: سعید تاج محمدی

نفر چهارم: محمدحسین نجفی

بخش داستان کوتاه:

نفر برگزیده: ریحانه علامه فلسفی

نفر اول: سجاد خالقی

نفر دوم: آرزو بهبودی

نفر سوم: ابوالفضل قاضی

نفر چهارم: آریا معصومی

بخش مقاله:

نفر دوم: حمید گنجایش

نفر سوم: فاطمه کرامتی

نفر چهارم: نیره پورپیرعلی