به گزارش پارس به نقل از مهر، قاسم عطا رئیس دستگاه اطلاعات عراق گفت: عراق به مبارزه خود با تروریسم ادامه می دهد. ما در حال جنگ جهانی سوم ضد تروریسم هستیم. اوضاع پایان نیافته است و ادامه دارد.

وی افزود: ما طرح ها خود را مطابق با تغییر شرایط تغییر می دهیم. فرماندهان عملیات بغداد و دیگر فرماندهان طرح های امنیتی خود راتغییر داده اند و اوضاع به گونه ای است که احتمال تغییر هفتگی این طرح ها نیز وجود دارد تا همخوانی بیشتری با تحولات داشته باشد.

قاسم عطا بیان کرد: ما پیشنهاد برگزاری نشست بین المللی مبارزه با تروریسم را مطرح کردیم تا به عراق کمک شود و از بان کی مون دبیر کل سازمان ملل و نبیل العربی و دبیر کل اتحادیه عرب و نیز اتحادیه اروپا و آفریقا، همه سازمان ها و نیز انترپل، آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس دعوت کرده ایم که با استقبال خوب این کشور روبرو شده ایم.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراق موفق به آزاد سازی ساختمان شورای شهر سامراء شده اند. بر اساس آمار نهایی در حمله افراد مسلح به ساختمان شورای شهر سامراء شش نفر کشته و۴۸ نفر دیگر زخمی شده اند.

شایان ذکر است که صبح امروز افراد مسلح ابتدا ساختمان شورای شهر سامراء را با خمپاره هدف قرار دادند و سپس یک عامل انتحاری خود را منفجر کرد و پس از تروریستها خودروهای بمب گذاری منفجر کردند و نبرد سختی میان افراد مسلح و نیروهای ارتش عراق درگرفت.

از سوی دیگر فرماندهی عملیات الانبار از کشته شدن چهار تک تیرانداز وابسته به داعش در الرمادی در استان الانبار در عملیات ارتش در الرمادی خبر دادند.

یک منبع امنیتی در استان کرکوک اعلام کرد: افراد مسلح بعد از ظهر امروز به یک مرکز ایست بازرسی در ناحیه سرکوان در شمال غرب کرکوک حمله کردند و دو پلیس را کشتند و دو نفر دیگر را زخمی کردند.

در شمال بغداد در اثر انفجار کارگذاشته در داخل خودرو یک کارمند وزارت علوم و فناوری عراق وی کشته شد.

یک منبع امنیتی در استان الانبار اعلام کرد: در اثر تیراندازی افراد مسلح ناشناس به سوی دو غیر نظامی در منطقه الکرابله در قائم و نیز یک غیرنظامی دیگر در منطقه المعلمین در حدیثه هر سه نفر کشته شدند.

یک منبع وابسته به عملیات الانبار بیان کرد: افراد مسلح ناشناس با حمله به یک پادگان نظامی در منطقه السجر در الصقلاویه در شمال فلوجه دو نظامی را کشتند و چهار نفر دیگر را زخمی کردند.