به گزارش پارس به نقل از تسنیم، مسعود ثقفی در رابطه با اقدامات پیشگیرانه آموزش و پرورش شهر تهران برای کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ایام پایانی سال به ویژه چهارشنبه آخر سال عده ای از افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به توزیع مواد محترقه در بین جوانان و نوجوانان می کنند و دانش آموزان نیز از آثار مخرب این مواد اطلاع کافی ندارند بنابراین ممکن است در معرض آسیب های ناشی از آن قرار بگیرند.

وی افزود: برای ارتقاء فرهنگ ایمنی در جامعه و کاهش خسارت جانی و مالی چهارشنبه آخر سال اقدامات مختلفی در آموزش و پرورش شهر تهران انجام می شود که در مرحله نخست می توان به تشکیل کمیته سلامت با موضوع کاهش اثرات حوادث و سوانح مرتبط با آتش سوزی و اتخاذ تدابیر ایمنی مناسب برا ی مدارس اشاره کرد.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه توجیه و آگاه کردن دانش آموزان و اولیای آنها با دعوت از کارشناسان آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی و… از جمله اقدامات اتخاذ شده دیگر است، گفت: بر این اساس کارشناسان مربوطه در مراسم صبح گاه و کلاس های آموزش خانواده در مدارس حضور می یابند.

ثقفی گفت: این درخواست را به عنوان یک معلم از تمام دانش آموزان دارم که تحت هر شرایطی از رفتارهای پرخطر در چهارشنبه آخر سال که منجر به آسیب رساندن به خودشان و سایر افراد می شود، خودداری کنند و تفریحات سالم را جایگزین این موضوع کنند.

وی بیان کرد: از تمام مدیران مدارس و همکاران در آموزش و پرورش تقاضا داریم در صورت شناسایی مراکز فروش مواد محترقه و خطرساز در اطراف محیط آموزشی این موضوع را به حراست منطقه گزارش کنند تا با هماهنگی نیروی انتظامی اقدامات لازم صورت بگیرد.