به گزارش پارس به نقل از مهر، محسن نظافتی گفت: با توجه به اینکه در تعطیلات نوروز تقاضای سفر به عتبات عالیات عراق از سوی مشتاقان زیارت نیز زیاد می شود به همین دلیل برنامه ریزیهای لازم برای افزایش ظرفیت اعزام در این ایام فراهم شده است بطوریکه روزانه ۱۲۰ کاروان اعزام خواهند شد.

وی در مورد ارتقاء خدمات رفاهی و بهداشتی به زائران گفت: با همکاری شرکت شمسا اقدامات لازم برای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به زائران انجام شده است بطوریکه مسئولان عراقی در جهت بازسازی و نوسازی هتلها و مراکز اقامتی و همچنین افزایش کیفیت ارائه خدمات اقدام خواهند کرد.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در مورد هزینه سفر به عتبات نیز تاکید کرد: طبق مصوبه شورای برنامه ریزی سازمان حج و زیارت، هزینه های عتبات در مرحله جدید اعزام ها که از روز ۲۱ اسفند آغاز می شود، با نرخ ارز سه هزار تومانی بسته شده و ارز مبادلاتی در دور جدید اعزامها حذف شده است.

نظافتی گفت: در گذشته نرخ ارز عتبات دو هزار و ۶۰۰ تومان بود که در دوره جدید افزایش یافته است و همچنین در سفرهای ایام نوروز هزینه سفر حدود ۱۴۰ هزار تومان افزایش پیدا می کند.

به گفته وی، در مرحله پیش ثبت نام جدید عتبات ۳۳۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند وثبت نام در کاروانها تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد.