به گزارش پارس به نقل از تسنیم، امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور اظهار داشت: امروز به تدریج از میزان ابرها در شمال شرق کشور کاسته شده و فردا از غرب کشور سامانه بارشی وارد خواهد شد.

وی بیان کرد: فردا بارش پراکنده برای شمال غرب و غرب کشور پیش بینی می شود که به تدریج این بارش جنوب غرب را تحت تأثیرخود قرار می دهد. همچنین سه شنبه سامانه بارشی به دامنه مرکزی البرز و زاگرس و مناطق گفته شده نفوذ کرده و شاهد بارش متداوم در این مناطق خواهیم بود.

*تهران در ۴۸ ساعت آینده سه درجه گرمتر می شود

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور این هفته حاکم بوده و از امروز تا سه روز آینده پایتخت شاهد هوای گرم خواهد بود و فردا نیز در ارتفاعات هوای ابری و سه شنبه در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.

نقشینه ادامه داد: در سطح شهر تهران بارندگی نخواهیم داشت و افزایش دما نیز وجود داشته که امروز دو درجه گرم و فردا یک درجه نسبت به امروز گرمتر خواهد شد؛ در حقیقت طی ۴۸ ساعت آینده سه درجه هوای پایتخت گرمتر خواهد شد.

*کاهش آلاینده ها در تهران در سه شنبه و چهارشنبه این هفته

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای استان های شمالی هوای گرم را پیش بینی کرده که گیلان در دو روز آینده هوای گرمی خواهد داشت.

وی افزود: فردا صبح برای تهران غبار صبحگاهی پیش بینی شده و سه شنبه و چهارشنبه شاهد کاهش آلاینده در تهران خواهیم بود همچنین امشب وزش باد برای پایتخت پیش بینی شده و برای سه شنبه و چهارشنبه نیز وزش باد در ساعاتی وجود خواهد داشت.